مقاله با عنوان بررسی رابطه بین عوامل سازمانی مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی که در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی ارائه شده آماده دانلود می باشد.
محل برگزاری:شیراز
سال برگزاری:1389
تعداد صفحه:22
محتویات فایل: فایل زیپ حاوی یک pdf
نویسندگان:
[ علی رضا کوشکی جهرمی ] - دانشجوی دکتری مدیریت دولتی – دانشگاه علامه طباطبایی
[ حسن بودلایی ] - داننشجوی دکتری مدیریت دولتی دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده
مدیریت دانش با ایجاد، توسعه و ترویج دانش و تمرکز بر دارائی های غیر فیزیکی سازمان(تجارب و دانش کارکنان)، شرایطی را برای بروز رفتار کارآفرینانه فراهم می نماید و باعث بوجود آمدن سازمان های کارآفرین می شود که مجموعه این اقدامات تاثیر مستقیمی برروی رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سازمان دارد. در واقع می توان گفت: سازمان ها اگر بخواهند از رویکرد کارآفرینی برای نیل به اهداف خود یعنی بقاء، رشد و توسعه بهره مند شوند بایستی با مدیریت بر دانش شرایط را برای بروز رفتار کارآفرینانه فراهم نمایند. هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه بین عوامل سازمانی مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی در شرکت ایران خودرو می باشد. تا بدین وسیله سازمان مذکور با استقرار عوامل سازمانی مدیریت دانش و از مجرای کارآفرینی سازمانی ، مزیت رقابتی خویش را ارتقا بخشد. یافته های پژوهش حاضر موید رابطه مثبت و معنا دار بین دو متغیر عوامل سازمانی مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی در ایران خودرو می باشد. به عبارت دیگر مدیریت دانش در سازمان میتواند به عنوان بستر ظهور کارآفرینی سازمانی تلقی گردد.
بررسی رابطه بین عوامل سازمانی مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی