زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اثر بخشی آموزش غنی¬سازی با ازدواج با رویکرد تایم بر کاهش تعارضات زناشویی و افزایش صمیمیت زوجین

اختصاصی از زد فایل اثر بخشی آموزش غنی¬سازی با ازدواج با رویکرد تایم بر کاهش تعارضات زناشویی و افزایش صمیمیت زوجین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فهرست مطالب

      عنوان                                                                                                                  صفحه

 

چکیده 1

فصل اول:کلیات پژوهش

1-1-مقدمه. 3

1-2-بیان مسئله. 4

1-3-اهمیت و ضرورت پژوهش... 9

1-4-اهدف پژوهش... 11

1-4-1-هدف کلی پژوهش... 11

1-4-2-اهداف جزیی پژوهش... 11

1-5- فرضیه‌های پژوهش... 12

1-6-تعریف متغیرها 13

1-6-1-غنی سازی ازدواج با رویکرد تایم. 13

1-7- تعارض زناشویی.. 13

1-7-1-همکاری.. 14

1-7-2-رابطهی جنسی.. 14

1-7-3-واکنش هیجانی.. 14

1-7-4-جلب حمایت فرزند. 14

1-7-5- رابطهی خانوادگی با خویشاوندان همسر و دوستان. 15

1-7-6- رابطهی فردی با خویشاوندان خود. 15

1-7-7-جدا کردن امور مالی از یکدیگر. 15

1-7-8-ارتباط مؤثر. 16

1-7-9-صمیمیت زناشویی.. 16

فصل دوم:مروری بر تحقیقات انجام شده

2-1-برنامه‌های غنی سازی ازدواج.. 18

2-1-1-انجمن غنی سازی ازدواج( ACME) 19

2-1-2-برنامه­ی بهسازی رابطه (RE) 20

2-1-3-پرسشنامه­های آمادهسازی – غنیسازی.. 20

2-1-4- برنامه‌ی ارتباط زناشویی (CCP) 21

2-1-5- برنامهی SANCTUS. 23

2-1-6- کاربرد عملی مهارت‌های رابطه‌ی صمیمانه (PALRS) 24

2-2-تعارضات زناشویی.. 24

2-2-1-نظریه‌ها و منابع تعارض.... 26

2-1-3- مراحل بروز تعارضات زناشویی.. 28

2-1-4- عوامل ایجاد تعارض در رابطه زناشویی.. 29

2-3-انواع زوجین از نظر تعارض.... 35

2-4- صمیمیت زناشویی.. 37

2-4-1-خانواده و صمیمیت... 39

2-4-2- نظریه‌ها و مدل‌های مربوط به صمیمیت... 41

2-4-2-1-نظریه شناختی- رفتاری خانواده درمانی.. 41

2-4-2-2-نظریه رفتاری.. 43

2-4-2-3-الگوی تبادل اجتماعی.. 43

2-4-3-اسناد رفتار در روابط صمیمانه. 44

2-4-3-1- رابطه‌ی نیازها و اسنادها 44

2-5-نظریه دلبستگی.. 47

2-6-تمایز یافتگی و صمیمیت... 50

2-6-1-نظریه وارینگ... 51

2-6-2-نظریه کرو و ریدلی.. 52

2-6-3-نظریه اریکسون و صمیمیت... 53

2-6-4- نظریه ارتباط متقابل و صمیمیت... 54

2-6-5-نظریه یانگ و لانگ... 55

2-6-6-1-رویکرد رابین به عشق.. 57

2-7-پیشینه‌ی پژوهش... 58

2-7-1- پژوهش‌های داخلی.. 58

2-7-2-پیشینه پژوهش در خارج از کشور. 61

فصل سوم:روش پژوهش

3-1-طرح پژوهش... 67

3-2- جامعه نمونه و روش نمونه گیری.. 67

3-3- ابزار پژوهش... 68

3-3-1- مقیاس تعارضات زناشویی فرم تجدید نظر شده ثنایی، براتی و بوستانی پو(MCQ) 68

3-3-2-نمره گذاری.. 69

3-3-3-روایی پرسشنامه. 69

3-3-4-پایایی پرسشنامه. 69

3-4-مقیاس صمیمیت تامپسون و واکر (IS) 71

3-5- پروتکل جلسات طرح غنی سازی ازدواج با رویکرد تایم. 72

3-6-روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 76

فصل چهارم:نتایج

4-1-مفروضه‌های تحلیل کوواریانس... 80

4-1-1-همخطی بودن چندگانه. 80

4-1-2-همگنی واریانس‌ها 81

4-1-3- همگنی شیب‌های رگرسیون. 82

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1- بحث و نتیجه‌گیری.. 91

5-1-1- تأثیر آموزش غنیسازی ازدواج بر صمیمیت زناشویی.. 91

5-1-2- تأثیر آموزش غنی‌سازی ازدواج بر تعارضات زناشویی.. 91

5-2-محدودیت‌های پژوهشی.. 98

5-3-پیشنهادها 98

5-3-1-پیشنهادهای پژوهشی.. 98

5-3-2-پیشنهادهای کاربردی.. 99

منابع فارسی.. 100

منابع انگلیسی.. 103

 

چکیده

 

هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش غنی‌سازی ازدواج با رویکرد تایم بر کاهش تعارضات زناشویی و افزایش صمیمیت زوجین شهر اهواز بود. جامعه‌ی آماری این پژوهش کلیه زوج‌های شهر اهواز بودند که به فراخوان محقق پاسخ دادند. نمونه این پژوهش شامل 30 زوج بود که حداقل یک سال از ازدواج آن‌ها گذشته بود که با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی از بین افراد ثبت نام کننده انتخاب و به روش تصادفی ساده به دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه تجدید نظر شده تعارضات زناشویی ثنایی وبراتی و پرسشنامه‌ی صمیمیت واکر و تامپسون بودند. طرح پژوهشی، طرحپیش‌آزمونپس‌آزمون با گروه کنترل بود. ابتدا بر روی هر دو گروه پیش‌آزمون اجرا گردید، سپسمداخله‌ی آزمایشی (آموزش غنی‌سازی ازدواج با رویکرد تایم) در طی 10 جلسه‌ی 2 ساعته به اجرا درآمد و پس از اجرای برنامه آموزشی، پس‌آزمون اجرا گردید. نتایج تحلیل فرضیه‌ها با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس چند متغیری (مانکوا) نشان داد که آموزش طرح غنی‌سازی ازدواج با رویکرد تایم باعث کاهش تعارضات زناشویی و افزایش صمیمیت زوجین شده است. سطح معناداری در این پژوهش 05/0=a بود.

 


دانلود با لینک مستقیم


اثر بخشی آموزش غنی¬سازی با ازدواج با رویکرد تایم بر کاهش تعارضات زناشویی و افزایش صمیمیت زوجین
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.