تحول در آموزش و پرورش با تکیه برابعاد و اهداف آن در بخش پژوهش
نوع فایل:ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:57
فهرست--------------------------------------------------------ص
چکیده----------------------------------------------------3
مقدمه--------------------------------------------5
بیان مسئله--------------------------------------------7
اهمیت تحقیق----------------------------------10
اهداف تحقیق-----------------------------11
سوالات تحقیق----------------------------------12
پیشینه تحقیق-----------------------------------------14
تحول------------------------------------------------24
تحلیل و تفسیر سوالات اصلی تحقیق--------------------------25
نتیجه گیری ---------------------------------------------52
منابع-----------------------------------------------58
چکیده تحقیق
تحول یعنی فرایند ذوب شدن اندیشهها، باورها و رفتارهای سنتی و تثبیت ارزشهای نوین و استقرار نظامهای جدید. یعنی منطبق کردن سازمانها با آخرین پدیدههای روز. با توجه به اهمیت و شکل گیری زیرساختهای اصلی در عصر کنونی، یکی از عوامل اصلی پیشرفت و توسعه در کشورها، توسعه امر آموزش و پژوهش است. بنابراین، در زمره تغییر در ارکان پایه میبایست جایگاه حقیقی پژوهش در تمامی جوانب و ساختارهای آموزش و پرورش روشن و شفاف باشد. از این رو جهت اصلی مقاله را در خصوص بررسی نقش پژوهش در زیرساختهای اصلی تحول آموزش و پرورش معطوف داشته و نگاه عمیق به جوانب مختلف آن و تأثیرش در فعالیتهای کیفی آن ، هدف اصلی بوده است . در این مقاله با اشاره به ریشهها و راهکارهای مناسب در راستای رفع مشکلها ی عملکردی و تنگناها می پردازد که می تواند زمینه پژوهش را در ایجاد تحول آموزش و پرورش پر رنگ تر کند و سعی شده است حداکثر مطالب کیفی در اختیار قرار دهد. تحول ازدیدگاه مقام معظم رهبری عبارت از:"ببینید ما چه میخواهیم؟ محصول و خروجى آموزش و پرورش را چه میخواهیم باشد؟ اول این را مشخص بکنیم؛ ترسیم بکنیم؛ بعد ببینیم که براى ساختن یکچنین موجودى، یک چنین مردى، زنى، جوانى، چه کارهاى مهم و اساسى، چه تعالیمِ لازم، در خلال چه برنامهى آموزشى باید داده شود، تا این موجود پرورش پیدا کند. آن وقت آدمهاى کارآمدمان بنشینند آن نظام را تعریف و تدوین کنند و با شجاعت لازم وارد میدان شوند و تشکیلات آموزش و پرورش را بر طبق آن نظام تعریف کنند و تحقق ببخشند. این، میشود تحول حقیقى و بنیانى."
تحول در آموزش و پرورش با تکیه برابعاد و اهداف آن در بخش پژوهش