در سقفهای تیر مرکب دارای عرشه ی فولادی، مقاومت ناحیه ی اتصال بین بتن و ورق فولادی تاثیر مستقیمی بر روی رفتار و ظرفیت بار بری این سقف ها دارد. در این تحقیق، دالهای مرکب با دو نوع المان رابط برای مدل کردن پیوند برشی بین بتن و ورق در نرم افزار ABAQUS مدلسازی و نقش پارامتر لاغری و نوع المان رابط، روی رفتار این سقفها بررسی شد. نتیجه گرفته شد که با افزایش پارامترلاغری دال، میزان افت منحنی نیرو تغییر مکان وظرفیت باربری سقف کاهش و شکست ایجاد شده از حالت برشی به خمشی تبدیل شد.
بررسی نقش لاغری در رفتار و ظرفیت باربری دالهای مرکب دارای ورق فولادی تحتانی (فایل ورد)