زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت سیستم سوخت رسانی الکترونیکی خودرو

اختصاصی از زد فایل پاورپوینت سیستم سوخت رسانی الکترونیکی خودرو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .
پاورپوینت سیستم سوخت رسانی الکترونیکی خودرو
پاورپوینت سیستم سوخت رسانی الکترونیکی خودرو
 
بخشی از متن:
سیستم سوخت رسانی الکترونیکی خودرو
یکی از روشهای مناسب جهت سالم سازی محیط زیست در جهان ، کاهش گازهای آلاینده متصاعد شده از موتورها می‌باشد که در نسل جدید خودروها توسط جایگزین کردن سیستم سوخت‌ رسانی انژکتوری الکترونیکی بجای سیستم کاربراتوری ، گام مهمی در این جهت برداشته شده است . 
 مهمترین دلیل برای انتخاب این سیستم  : 
1- بالارفتن راندمان حرارتی و افزایش قدرت حجمی 
2- توزیع یکنواخت سوخت در کلیه سیلندرها 
3-گشتاور بالا در دورهای پایین 
4-عدم نیاز به ذخیره بنزین در مانیفولد ورودی 
5-کاهش مصرف سوخت 
6-کارکرد بهتر در هوای سرد
7-کاهش گازهای آلاینده خروجی 
8-تنظیم دور آرام (800 - 850 RPM ) 
9-عدم نیاز به گرم کردن مانیفولد هوا 
یکی دیگر از دلایل جایگزین سیستم انژکتوری به جای کاربراتوری بهبود کارکرد و افزایش بازدهی و توان اتومبیل می‌باشد . 
مهمترین هدف سیستم کنترل الکترونیکی موتور ، اعمال تنظیم دقیق بر روی دو عامل می‌باشد:
1-کنترل نسبت سوخت به هوا 
2-کنترل زمان بندی جرقه 
امروزه سیستمهای الکترونیکی تزریق سوخت با وجود گران بودن به عنوان بهترین راه حل مورد استفاده قرار گرفته‌اند . در مورد پراید انژکتوری مورد بحث در کشور ما ، روش اندازه منیفولد (MAP ) با کمک سنسور هوا ( ATS) می‌باشد . 
 
مزایای خودروی انژکتوری نسبت به خودری کاربراتوری:
1-کاهش ناگهانی قدرت در سر پیچهای تند در خودروی کاربراتوری :
هر تغییری در جهت حرکت خودرو باعث وارد آمدن نیروی گریز از مرکز به آن می‌شود و این نیرو به تمام قسمتهای خودرو وارد می‌گردد که از جمله این قسمتها پیاله سوخت است . پیچهای تند تمایل دارن که سوخت را در پیاله سوخت در دیواره به سمت بالا بیاورند . بنا بر این با بالا برن شناور مانع دریافت سوخت بیشتر شده و افت قدرت ایجاد می‌گردد . این مشکل به دلیل عدم وجود کاربراتور در خودروی انژکتوری ، وجود ندارد .
 2-عدم توزیع یکنواخت سوخت در سیلندر ها : 
پس از اختلاط سوخت و هوا در کاربراتور ، مخلوط حاصله به صورت موجی حرکت می‌کند که باعث تغییر در سرعت جریان می‌گردد و این تغییر برای هریک از دهانه‌های ورودی هوا متفاوت می‌باشد و این تفاوت علت اصلی عدم توضیع سوخت یکنواخت در سیلندرها می‌باشد و بعضی از سیلندرها با سوخت غنی‌تر نسبت به دیگران پر می‌شود ، بنا بر این به جهت کامل پر شدن دیگر سیلندرها مجبوریم سوخت را مقداری غنی‌تر در نظر بگیریم و این موضوع یکی از علل افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوا می‌باشد .
3-پلاتین به کار رفته در سیستم جرقه زنی معمولی دارای بعضی مشکلات مکانیکی بوده و عمر آن محدود می‌باشد .
4-جریان عبوری از مدار اولیه کویل باید به 4 آمپر محدود گردد در غیر این صورت پلاتین آسیب می‌بیند یا لااقل عمر آن کاهش می‌یابد . 
5-عدم نیاز به گرم کرده مانیفولد ورودی در هوای سرد در سیستم انژکتور :  در سیستم انژکتوری موتور در هوای سرد به راحتی روشن    می‌شود ، چون ECU  بر اساس دمای موتور مقدار پاشش سوخت را بیشتر می‌کند و به تدریج با گرم شدن موتور زمان پاشش نیز کمتر می‌گردد . 
6-تعداد قطعات فرسایشی درسیستم انژکتور نسبت به سیستم کاربراتوری کمتر می‌باشد .
7-فقیرسازی مقدار سوخت در شتاب منفی خودرو:پس از مشخص افت ولتاژ سنسور موقعیت دریچه گاز (TPS) ، ECU درمیابد که باید میزان سوخت را کاهش دهد بنا بر این طول پالس ارسالی از TPS  به ECU کاهش یافته تا مصرف سوخت کاهش یابد . هنگامی که دریچه گاز کاملآ بسته است پاشش سوخت قطع می‌شود . 
 
 8-قطع جریان سوخت جهت جلوگیری از افزایش دور معینی از موتور : 
برای جلو گیری از صدمه دیدن موتور در نتیجه افزایش بیش‌ از حد دور آن ، ECU  انژکتورها را پس از گذشتن دور موتور از حد معین ، از کار می‌اندازد . هر زمان که دور موتور کاهش یافت و به زیر مقدار آستانه‌ای رسید دوباره انژکتورها پاشش سوخت را انجام می‌دهند 
9- در صورتی که به هر دلیل موتور خاموش شد ، پمپ بنزین قطع شده و احتمال آتش سوزی در تصادفات کاهش می‌یابد .
10- سرویس و نگهداری سیستم انژکتوری از کاربراتوری راحت‌تر بوده و نیاز به تنظیمات دلکو و دریچه گاز ندارد . 
11- در نتیجه احتراق کامل و سیستم جرقه زنی بادوام ، قدرت خروجی در پراید انژکتوری در حدود 3 اسب بخار از نوع کاربراتوری بیشتر می‌باشد .( افزایش راندمان حجمی ) 
12- در سیستم کاربراتور سوخت قطرات سوخت به دلیل خلأ منیفولد به داخل کشیده شده و با هوای جریان بالا دست مخلوط می‌شوند . احتمال زیاد وجود دارد که قطرات سوخت در   دیواره مانیفولد به همان حالت باقی بمانند و تعادل مخلوط سوخت و هوا را به هم بزنند . اما در سیستم انژکتور سوخت تحت فشار هوای ورودی به داخل منیفولد می‌رود و به دلیل اینکه انژکتور نزدیک سوپاپ گاز قرار دارد احتمال اینکه در دیواره منیفولد قطره ایجاد شود حیلی کم می‌باشد و تمام سوخت به داخل سیلندر می‌رود و اجازه می‌دهد که نسبت استوکیومتری هوا و سوخت دقیق کنترل شود . 
 
فهرست:
سیستم سوخت رسانی الکترونیکی خودرو
مهمترین دلیل برای انتخاب این سیستم  : مهمترین هدف سیستم کنترل الکترونیکی موتور ، اعمال تنظیم دقیق بر روی دو عامل می‌باشد:
مزایای خودروی انژکتوری نسبت به خودری کاربراتوری:
سنسورها :
1- سنسور دمای هوا (ATS)
2- سنسور دمای آب (CTS)
3- سنسور فشار هوای منیفولد (MAP)
4- سنسور اکسیژن 
5- سنسور وضعیت دریچه گاز (TPS  ) 6- سنسور دور موتور و موقعیت زاویه میلنگ: 
انژکتور :
شیر برقی ( EGR  ):
ECU  (واحد کنترل الکترونیکی موتور ) :
 رگلاتور فشار: 
 
دارای 9 صفحه فایل ورد و 17 صفحه اسلاید قابل ویرایش

دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت سیستم سوخت رسانی الکترونیکی خودرو
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.