زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق بررسی عملکرد پمپهای پیستونی محوری در مدارهای هیدرولیکی

اختصاصی از زد فایل دانلود تحقیق بررسی عملکرد پمپهای پیستونی محوری در مدارهای هیدرولیکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بررسی عملکرد پمپهای پیستونی محوری در مدارهای هیدرولیکی


دانلود تحقیق	بررسی عملکرد پمپهای پیستونی محوری در مدارهای هیدرولیکی

عمومی تر ین تعریفی که می توان برای هیدرولیک ارائه داد " استفاده از مایع محدود برای انجام کار " است . امری که قدما خصوصا مصریان از زمان های دور در صدد انجام آن بودند .
اولین پمپ در این زمینه وسیله ای به نام مارپیچ ارشمیدس بود که لوله ای مارپیچ حول محوری چرخانده شده و مانند یک پمپ دستی عمل می کرد . در قرن هفده میلادی پاسکال دانشمند فرانسوی اصول هیدرولیک نوین را بنیان نهاد که همان قانون معروف پاسکال است .
انواع سیستم های هیدرولیک :
هیدرودینامیک : در این سیستم از سرعت مایعات ( انرژی جنبشی ) جهت انتقال انرژی استفاده می شود ،مانند توربین های آب .
هیدرواستاتیک : در این سیستم از فشار مایعات ( انرژی پتانسیل ) جهت انتقال انرژی استفاده می شود ،مانند جک های هیدرولیک .
اجزای سیستم هیدرولیک :
1 – تانک     
2 – پمپ      
3 – فیلتر      
4- مصرف کننده ها   
5 – شیر های کنترل   
6 – لوله های رابط    
7 – کولر     
8 – انباره
وظیفه پمپ انرژی دادن به سیال است . ظرفیت پمپ مقدار روغنی است که در یک دور گردش شافت محرک پمپ ارسال می گردد که اگر در سرعت دورانی شافت ضرب شود ، دبی پمپ بدست می آید .
پمپ ها به دو نوع دبی ثابت و دبی متغیر تقسیم می شوند و از لحاظ ساختمانی به دو دسته گریز از مرکز و دورانی تقسیم می شوند .
پمپ های دورانی شامل پمپ های دنده ای ، پره ای و پیستونی می باشند . که در این سمینار به بررسی پمپ های پیستونی محوری می پردازم .
پمپ های پیستونی خود به دو دسته محور جک و ساچ پلیتی تقسیم می شوند . این پمپ ها شامل یک شافت ورودی محرک و یک صفحه به نام Swash plate ، پیستون ها و واحد روتور ( مجموعه سیلندر ) می باشند .
در پمپ های ساچ پلیتی ، ساچ پلیت روی شافت ثابت شده و باعث تبدیل حرکت دورانی ساچ پلیت به حرکت خطی پیستون ها می شود . بر اثر حرکت خطی پیستون داخل سیلندر ،عمل مکش و دهش صورت می گیرد .
در پمپ های پیستونی محور کج : مجموعه سیلندر ها نسبت به شافت محرک دارای زاویه می باشند و بر اثر گردش شافت مجموعه سیلندر و پیستون نیز به گردش در می آیند .
لازم به تذکر است که تعداد پیستون ها همواره فرد است که یکی از پیستون ها همواره در حالت خلاصی است و نیمی در حالت مکش نیمی در حالت دهش .
امروزه روش آنالیز روغن ماشین آلات یکی از روشهای موثر مراقبت وضیعت یا c.m است که برای کنترل قسمت های مهم ماشین نظیر موتور ، گیربکس ، سیستم هیدرولیک و بطور کلی قسمت هایی که درآن از روغن بعنوان روان کننده استفاده می شود بکار میرود . این روش از کارآیی بالایی برخوردار است ، بویژه برای ماشین آلات متحرک نظیر وسائط نقلیه سنگین جاده ای ، ماشین آلات عمرانی و تجهیزات نظامی چون تانکها ، چرخبالها و جنگنده ها بعنوان یک روش موثر شناخته شده است .
درواقع درروش آنالیز روغن ، از روانکار بعنوان یک منبع سرشار اطلاعات استفاده می شود . گردش روغن درداخل سیستم این امکان رابوجود می آورد تا آثار اتفاقات و یا تغییرات وضیعت سیستم به خارج از آن منتقل گردد . اطلاعات موجود درروغن باانجام آزمایشات مختلف که بر روی چند قطره ازآن صورت می پذیرد قابل استخراج می باشد . با مقایسه نتایج آزمایشات هر مرحله با مراحل قبل میتوان هرگونه تغییرات دروضیعت کار و سلامت دستگاه راشناسایی نمود .
الف ) راجع به خود روغن
مشخصات روغن مصرفی هر دستگاه بایستی دقیقا" منطبق با ویژگیهای روغن تعریف شده آن دستگاه باشد. روغن مصرفی توسط طراح دستگاه ، متناسب بابار ، دما و دیگر کاری دستگاه تعریف می شود . هر گونه تخطی درمشخصات روغن مصرفی منجر به خسارت تدریجی و نامحسوس و یا سریع و محسوس خواهد شد .
با آزمایش نمونه روغن ازمشخصات موردنظیر اطمینان حاصل خواهد شد . معمولا روغن مورد آزمایش بدلیل مسائلی نظیر موارد ذیل فاقد شرایط لازم جهت مصرف خواهد بود :
        عدم وجود مواد افزودنی لازم
       عدم تطبیق ویسکو زیته
       آلودگی ( آب ، گرد و خاک –مواد دیگر )
مواد افزودنی ( additives )
معمولا روغن پایه که از نفت خام تهیه می شود فاقد ویژگیهای لازم جهت کار در دستگاه می باشد . به همین دلیل باتوجه به مورد مصرف روغن برای حصول به خواصی نظیر ضد زنگ ، ضد اکسید ، ضد کف و غیره موادی به روغن باید اضافه گردد که نوعا " بخش قابل توجهی ازقیمت تمام شده روغنهای تولیدی راتشکیل می دهد . عدم وجود مواد افزودنی مورد نظر درروغن مصرفی عمدتا " به دلیل ذیل می باشد :

 

 

شامل 19 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بررسی عملکرد پمپهای پیستونی محوری در مدارهای هیدرولیکی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.