زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد فسخ نکاح

اختصاصی از زد فایل تحقیق در مورد فسخ نکاح دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد فسخ نکاح


تحقیق در مورد فسخ نکاح

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه121

فهرست مطالب

تعریف خانواده :

 

اهمیت خانواده

 

خانواده از لحاظ  اجتماعی :

 

تعریف ازدواج :

 

چکیده مطالب :

 

فصل اول : فسخ نکاح

 

موارد انحلال عقد نکاح

 

وجود تفاوت  هایی بین فسخ  نکاح وطلاق :

 

    گفتار سوم :

 

موارد فسخ نکاح

 

مبحث نخست :

 

- عیوب

 

«- ازنظر حقوقی محض ، خانواده عبارت است  ازمجموع اشخاصی  که به واسطه  قرابت بهم بستگی دارندواین خویشاوندی رابطه ای است که از نسب  یانکاح یا رضاع حاصل می شود وخود  نکاح ، عقدی است  که به واسطه آن زن  و مرد به قصد  مشارکت در زندگی  وتعاون  بایکدیگر قانوناً متحد شده اند واین  تعریفی است  که حقوقدانان  ما تقریبا به طور هم آهنگ  از نکاح نموده اند »[1]

 

«خانواده به معنای  عام ، یاخانواده گسترده عبارت ازگروهی است مرکب  ازشخص وخویشان نسبی همسر او ، گروهی که ازیکدیگر  ارث می برندمواد 862، 1032 قانون مدنی طبقات اقرباء نسبی را بیان می کند[2] »« ماده  1032 : قرابت نسبی به ترتیب طبقات ذیل است .

 

طبقه اول : پدر ومادر  واولاد  واولاد اولاد .

 

طبقه دوم : اجداد وبرادر وخواهر واولاد آنها

 

طبقه سوم : اعمام وعمات واخوال وخالات واولاد آنها» [3].

 

«ضابطه  این خانواده  ، همان ارث بردن است البته نکاح با بعضی ازاقرباء  سببی قانوناً ممنوع است.»[4]

 

« ماده 1047 قانون مدنی  بیان میدارد  : « نکاح  بین

 


[1]دعاوی خانوادگی  - عارفه  مدنی کرمانی – تهران – انتشارات  مجد – چاپ اول – جلد اول- صفحه 10.

[2] - مختصر حقوق خانواده  - دکتر سیدحسین  صفایی – اسدالله  امامی – تهران – انتشارات  میزان  - چاپ هشتم 1384.جلد اول – صفحه ی 11.

[3] - قانون مدنی  -تدوین جهانگیر  منصور –تهران – نشر دیدار – چاپ بیست وهفتم – 1384 – صفحه ی 178.

[4] - مختصر حقوق خانواده  - جلد 1 – صفحه ی 11.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد فسخ نکاح
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.