زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله قرآن وگسترش جهان

اختصاصی از زد فایل مقاله قرآن وگسترش جهان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله قرآن وگسترش جهان


مقاله قرآن وگسترش جهان

دانلود مقاله قرآن وگسترش جهان 5 ص با فرمت WORD 

 

 

 

 

 

والسماء بنیناها بِاَیدٍ وانّا لموسعون1

ما آسمان را با قدرت بنا کردیم، وهمواره آن را وسعت بخشیدیم.

 

تفسیر هدایت:

 وآسمان را به نیرو آفریدیم .«واید» ،به معنی قوت ونیرواست ،شاید کلمه بنا الهام بخش آن باشد که در آفرینش واستحکام آسمان وارتباط میان اجزاء آن تدریج درکار بوده است . واین همه درباره آسمان صحت دارد. «وانا لموسعون» ، وما اسباب فراخی را فراهم می آوریم . درباره کلمه موسعون مفسران نظراتی داده اند. ابن عباس می گوید: معنی آن این است که ما توانائیم وبه قولی: سعه وگسترش در نزد ما است، ویا رزق را بر مخلوقاتمان گسترش می دهیم، ویا اینکه زمین را وسعت دادیم وبالاخره اختلافات بسیاری که در آن روزها غامض وغیر قابل فهم به نظر می رسید مشاهده می شود. ولی این را می دانیم که معنی ظاهری آیه این است  که پروردگار توانای ما بنای آسمان را پیوسته وسعت می دهد، که با حقایق علمی هم مطابقت دارد.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله قرآن وگسترش جهان

دانلود فایل سرت Cert سامسونگ G355M

اختصاصی از زد فایل دانلود فایل سرت Cert سامسونگ G355M دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع :

دانلود فایل سرت Cert سامسونگ G355M

تعداد فایل سرت موجود در این بسته :7

تست شده و سالم 

میتوانید فایل سرت این مدل گوشی را از طریق لینک مستقیم دانلود نمایید

 

a


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل سرت Cert سامسونگ G355M

تحقیق در مورد تاریخ زبان فارسی

اختصاصی از زد فایل تحقیق در مورد تاریخ زبان فارسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد تاریخ زبان فارسی


تحقیق در مورد تاریخ زبان فارسی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه23

فهرست مطالب

تحول زبان

 

علل تحول زبان

 

زبان های هند و اروپایی و نحوه دسته بندی این زبان ها

 

خانواده ها ی زبانی دنیا

 

زبان های ایرانی از کدام خانواده ها هستند؟

 

زبان های هند و اروپایی چگونه شناخته شد ؟

 

زبان هند و ایرانی

 

تحول تاریخی زبان

 

ادوار تاریخی زبان های ایرانی

 

خط میخی فارسی باستان

 

اید ئوگرام

 

زبان اوستایی ( آثار موجود و ویژگی ها و علت کمال )

 

سایر زبان ها و خط های غیر ایرانی در سرزمین ایران باستان

 

زبان های ایرانی میانه

 

زبان های ایرانی جدید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تحول زبان

 

زبان صورت واحدی ندارد زیرا امری است اجتماعی ، و وسیله ی برقراری ارتباط و جامعه از جنبه های سیاسی و مذهب و آداب و رسوم و ... تغییر می کند تحول حاصل شده به ضرورت نیازهای آن جامعه را دگرگون می سازد ، این دگرگونی در تحول زبان تأثیر دارد .

 

این تحولات طبق قوانین و قواعد معینی صورت می گیرد.

 

با وجود دور شدن هر زبان از صورت اولیه ی خود ، می توان رابطه ی آن را با اصل خود تشخیص داد. همین نکته عامل توجه به تغییرات زبانی و کشف قواعد حاکم بر آن در پژوهش های زبانی است . تحول و تکامل زبان ، امر طبیعی و به طریق مشخص است ، از این رو دور شدن آن از فرم قدیمی یا تغییر آن ، خطا شمرده نمی شود .

 

_ برخی واژگان مهجور و رواج کلمات دیگر به جای آنها :

 

بغ = خدا             بوم = سرزمین                 مرد = انسان

 

تغییر در معنا و مفهوم واژگان

 

مرد از ریشه ی   mar  به معنی مردن در اصل به معنی میرا و مردنی معنی کلی در فارسی باستان :

 

انسان و آدمی      در فارسی جدید محدودیت معنایی دارد : دلالت بر جنس مذکر از نوع آدمی

 

_ تغییر در کلمات از لحاظ صرف : صرف اسم در دوره ی باستان به هشت حالت مختلف .

 

_ علایم صرفی : تکواژ هاییکه به صورت لا حقه هایی به پایان صورت ساده ی واژه می پیوست .

 

تغییر هر یک از این حالات هشت گانه به اعتبار شماره های سه گانه ( مفرد ، مثنی ، جمع ) و اجناس سه گانه ( مذکر ، مؤنث ، خنثی ) .

 

یک اسم می توانست به هفتاد و دو صورت متفاوت صرف شود .

 

اثر حذف تکواژ پایانی در فارسی جدید :

 

  1. از بین رفتن سیستم صرف اسامی
  2. خارج شدن ساخت جنس دستوری و شمار مثنی

 

_ خارج شدن برخی از واژه ها و جایگزینی واژه های دیگر:

 

Hya مفرد مذکر در حالت فاعلی و ترکیبی از ضمیر اشاره و موصول به معنی « او » که کاربرد آن به کلی منسوخ شده و گاهی به جای آن از تکواژ « که » استفاده می شود .

 

_ تغییر در ترکیب اجزای جمله : تحول قواعد نحوی و روابط همنشینی در دستگاه این زبان از دوره ی باستان تا دوره ی جدید . مثلا در فارسی باستان فعل پیش از کلمه ی دیگر در جمله آمده در فارسی امروز فعل در آخر عبارات می آید و در جملات اسمی واژه ی رابطه با مسند و مسند و الیه همنشین می شود .

 

نتیجه : هر زبان در هر زمان از جهات متفاوت در حال تحول است .

 

_  تفاوت آواها و شیوه ی ترکیب آنها با وضع پیشین .

 

_ معمول شدن آوا های جدید با قوانین واج آرایی نوین .

 

_ مهجور ماندن الفاظ در گذر زمان و جایگزینی واژه ها ی جدید .

 

_ رواج الفاظ نوین که بر معانی جدید دلالت دارند .

 

_ ایجاد طرز های نو در ساختمان جمله و عبارت در نتیجه از بین رفتن صورت قدیمی زبان و فراموش شدن آن .

 

علل تحول زبانی :

 

1 _ علل خارجی ( برون زبانی )

 

2 _ علل داخلی ( درون زبانی )

 

علل خارجی تحول زبانی : دگرگونی یک زبان هم آهنگ و همراه با تحولات جامعه ای که از آن به عنوان و سیله ی ارتباطی استفاده می کند است . تحولات جامعه منوط به تحولات معنوی ، سیاسی و اقتصادی و اجتماعی آن جامعه است .

 

واژگان زبان بیش از هر چیز دیگر می توانند دگرگونی های اجتماعی را منعکس کنند.

 

عوامل خروج پاره ای لغات کهن : تغییر شیوه های زیستن ، متروک ماندن پاره ای از مشاغل و در نتیجه آلات و ابزار مربوط به آنها ، ظهور مشاغل جدید و وسایل مدرن ، پیشرفت علوم و فنون و صنایع ، پیدایش رابطه ها و پدیده ه ها ی جدید ، مهاجرت ها و مسافرت ها ، ارتباط ها ی تجاری و فرهنگی با ملل دیگر .

 

مثال لغات کهن : برگستوان ، قراگند ، چرخشت

 

لغات جدید : کامپیوتر ، آنتن ، سوبسید

 

تغییر معانی لغات جدید : یخچال ، پیکان ، سوار

 

علل داخلی تحول زبانی

 

کم کوشی : صرف کمترین انرژی در گفتار

 

مثال : تبدیل چَوَند (  ( cavand   به چند ( cand) و یا حذف ساخت دستوری جنس و شمارمثنی از دستگاه زبان و ساده شدن دستگاه افعال در زبان فارسی .

 

خلاصه ی تحولات تاریخی هر زبان :

 

  • تحول آوا ها و اصوات
  • تحول ساخت کلمات ( تحولات صرفی )
  • تحول طرز و رابطه ی همنشینی کلمات در جمله تحولات نحوی
  • تحول واژگان
  • تحول معانی

 

زبان های هند و اروپایی :

 

فارسی ، هندی ، آلما نی ، انگلیسی ، روسی ، فرانسه ، ایتالیایی

 

  • بنابر محاسبات زبان شناسان ( در سال 1964 ) شمار زبان ها چهار تا هفت هزار بر آورد شده است . این زبان ها از زبان های مشخصی ( زبان مادر ) منشعب شده اند و تحول هر یک به طریقی خاص بوده است .
  • نحوه ی دسته بندی این زبان ها:

ساختمان صرفی و نحوی زبان ( اصطلاحا نوعی یا ساختمانی نامیده می شود ) مطابق این شیوه زبان های دنیا به سه دسته 1. تک


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد تاریخ زبان فارسی

مقاله عدالت اجتماعى در حکومت علوى

اختصاصی از زد فایل مقاله عدالت اجتماعى در حکومت علوى دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله عدالت اجتماعى در حکومت علوى


مقاله عدالت اجتماعى در حکومت علوى

دانلود مقاله عدالت اجتماعى در حکومت علوى 55 ص با فرمت WORD

 

 

 

 

 

مقدمه

بحث عدل از مباحث گسترده و پردامنه در فرهنگ اسلام است، و چرا چنین نباشد که هر چه «هست» وامدار عدل «هستى بخش» است و فراخناى آسمان و محدوده زمین بر پایه عدل قرار گرفته است. «در قرآن از توحید گرفته تا معاد و از نبوت گرفته تا امامت و زعامت و از آرمانهاى فردى گرفته تا هدفهاى اجتماعى، همه بر محور عدل استوار شده است. عدل قرآن همدوش توحید، رکن معاد، هدف تشریع نبوت، فلسفه زعامت و امامت، معیار کمال فرد و مقیاس سلامت اجتماع است».[1] در یک سخن: تنها واژه اى که بیانگر نوع ربوبیت و حاکمیت و خالقیت و ولایت خداى هستى بر مجموعه هستى مى باشد عدل است. یعنى شیوه ربوبیت و ولایت حق بر اساس عدل و طرز خالقیت و حاکمیت او بر مبناى عدالت است.

اینکه اصل عدل در مجموعه اصول اعتقادى شیعه جاى گرفته است تنها به خاطر بحثهاى کلامى معمول و مدرن نیست بلکه قطعاً معلول هدایتى الهى و به یقین با اشارت ائمه عدل ـ علیهم صلوات الله ـ بوده است، زیرا در عالم هستى پس از نام مبارک حضرت حق که حقیقت عالم است و توحید آن ذات بى مثال، واژه اى به زیبایى و عظمت و سعه عدل و رفتارى دوست داشتنى تر و آرام بخش تر از عدالت وجود ندارد.

در فرهنگ مدون معارف اسلامى آنچه در باره عدل گفته و نوشته شده است تنها در بعد کلامى آن ـ عدل الهى ـ و یا در بعد اخلاقى ـ اعتدال روحى فردى ـ بوده است و با کمال تأسف در زمینه روابط متعادل پدیده هاى طبیعى و تأثیر و تأثر آنها که به منزله عدل در متن طبیعت و کلید تسخیر آن است هیچ قدمى تا کنون ـ البته از منظر معارف اسلامى ـ برداشته نشده است. چه اینکه در زمینه عدالت اجتماعى نیز که باید گفت ثمره و نتیجه مباحث قبل مى باشد جز سخنانى بسیار کوتاه و کلى و یا حداقل چند کتابى کوچک و مختصر، کارى در خور انجام نگرفته است. این است که بسیارى از آیات قرآن و متون حدیثى در این باب همچون رازى سر به مهر ناگشوده مانده و به دلیل عدم تبیین بعد اجتماعى دین، این فرازهاى معجزه گر به دیار متشابهات ره سپرده اند. و بویژه در سیره علمى و عملى حضرت امیرالمؤمنین على(ع) که بحق، جانشین حق در رعایت و مدیریت و ولایت بر اساس حق و عدل است به تحلیل و تبیین این مباحث پرداخته نشده است. در این نوشتار با مرورى به سخنان و برخوردهاى آن تندیس عدالت به سرفصلهایى از مباحث عدالت اجتماعى اشاره نموده، تحقیق دقیق عدالت علوى را توسط اساتید بزرگوار علوم اجتماعى به انتظار مى نشینیم.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله عدالت اجتماعى در حکومت علوى

مقاله عدالت و جایگاه آن در قرآن

اختصاصی از زد فایل مقاله عدالت و جایگاه آن در قرآن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله عدالت و جایگاه آن در قرآن


مقاله عدالت و جایگاه آن در قرآن

دانلود مقاله عدالت و جایگاه آن در قرآن 16 ص با فرمت WORD

 

 

 

 

 

از مهم ترین مباحث موجود در فلسفه سیاسی اصل عدالت است . طرح مسایلی همچون مبحث عدالت در یک جامعه حاکی از حیات سیاسی و عقلانی آن اجتماع است . چراکه هیچ جامعه زنده و پویایی از طرح این مسایل مستغنی نیست . جامعه ای که این مقولات را مطرح نمی کند ، خبر از بی نیازی خود نمی دهد بلکه غفلت و بی دردی  و انحطاط خود را آشکار می سازد .

از آنجا که عدالت اولاً : موضوعی است که ریشه در عقل و فطرت انسان ها دارد و ثانیاً : در دین تاکید بسیاری برآن رفته است و فرد در جامعه نیازی حیاتی به آن دارد پس طرح مستمر آن در جامعه هم شرط دین داری است و هم شرط انسانیت . طبق دیدگاه بعضی از  اندیشمندان شرط اساسی دینی بودن جامعه اجرای عدالت است چرا که با اجرای عدالت است که مقتضیات رشد در جامعه ایجاد می شود..........

 

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله عدالت و جایگاه آن در قرآن