زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق - مقایسه تطبیقی گروه های موسیقی از قاجار تاکنون

اختصاصی از زد فایل تحقیق - مقایسه تطبیقی گروه های موسیقی از قاجار تاکنون دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق - مقایسه تطبیقی گروه های موسیقی از قاجار تاکنون


تحقیق - مقایسه تطبیقی گروه های موسیقی از قاجار تاکنون

لینک دانلود "MIMI file" پایین همین صفحه 

تعداد صفحات "14"

فرمت فایل : "word"

فهرست مطالب :

 مقدمه

دوران قاجار

انقلاب اسلامی

نتیجه گیری 

بخشی از  فایل  :

 

مقدمه:

 

این مقاله با هدف نشان دادن تاثیر حوادث سیاسی و وقایع اجتماعی و بروز تفکرات و ایدئولوژی ها مختلف در آثار هنرمندان (که در این مقاله هنرمندان رشته موسیقی موردبحث است) و شیوه ارائه آثار آنها نوشته شده دوران مورد بحث از زمان قاجار تا زمان حاضر است که همانطور که می دانیم حوادث سیاسی فراوانی مانند انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی و ده‌ها تحول دیگر در این دوران جامعه ایران را در نوردیده که تاثیرات شگرف این حوادث در هنر موسیقی بر همگان روشن است . برخی از این تاثیرات مثبت بوده و باعث تعالی موسیقی ایران شده  برخی دیگر این هنر را از مسیر اصلی خود منحرف کرده .

 

نوشتن در این زمینه برای خواننده ای که شناخت کافی از واژه های مورد استفاده در موسیقی ندارد کاریست غیرممکن بنابراین سعی شده تا در چند سطر پایین به طور مختصر واژه های مورد استفاده در این مقاله را تعریف کنیم تا با داشتن زبانی مشترک منظور خود را به طور رساتری به خواننده القا کنیم .

 

اولین واژه‌یی که تعریف آن ضروری است واژه مد است .

 

مد در موسیقی به معنی یک سری از صداهاست که با فاصله های معینی نسبت به هم و نسبت به اولین نت (تنیک) قرار دارند که مجموع آنها باعث بوجود آمدن نوع خاصی از موسیقی می شود که اگر نسبت این فاصله ها تغییر کند آنوقت نوع موسیقی نیر عوض خواهد شد .

 

برای مثال شور که یکی از مدهای مهم موسیقی ایران است نسبت فواصلش به این ترتیب است . نت اول تا دوم سه ربع پرده - نت دوم تا سوم سه ربع پرده - نت سوم تا نت چهارم یک پرده - نت چهارم تا نت پنجم یک پرده - نت پنجم تا نت ششم نیم‌پرده - نت ششم تا نت هفتم یک پرده و نت هفتم تا نت هشتم یک پرده هر مد از 8 نت تشکیل می‌شود که اگر با فواصل بالا نسبت به هم چیده شوند . نغمه حاصل آن چیزی است که ما به عنوان شور می شناسیم و می توان با تغییر این فواصل نسبت به هم به مقام ها و مدهای دیگر رسید .

 

دومین واژه ،‌ واژه موسیقی سنتی است . واژه موسیقی سنتی را معمولاً در مقابل موسیقی جهانی به کار می برند . یعنی یک نوع موسیقی که همه مردم جهان قادر به درک و فهم آن باشند موسیقی سنتی هر کشوری بر اساس حوادث تاریخی ، سیاسی ، اجتماعی و موقعیت جغرافیایی آن کشور بوجود می آید . مردم هر کشوری نسبت فاصله نت ها را طوری انتخاب می کنند که نوع خاصی از موسیقی متناسب با شرایط ذکر شده در بالا بوجود می‌آید . موسیقی کلاسیک اروپایی از دو مد ماژور و مینور تشکیل شده (البته مدهای دیگری در این موسیقی وجود دارد که امروزه مورد استفاده نیست) موسیقی سنتی ایران از 7 مد تشکیل شده است .

 

دستگاه : دستگاه به مجموع نغمه هایی که در یک مد ساخته می شود اطلاق می‌شود این نغمه ها بدین صورت ساخته می شوند که هر بار روی یکی از 8 نت گام تکیه می شود که به آن نت شاهد گفته می شود به ترتیب شاهد قرار دادن نت ها و نغمه های حاصل از آن را ردیف گویند و مجموعه ردیف یک دستگاه را تشکیل می‌دهد .

 

دستگاه های موسیقی ایرانی عبارتند از ماهور - سه گاه - چهار گاه - همایون - شور ، نوا و راست پنجگاه که این دستگاه ها زیر مجموعه هایی به نام نغمه دارند که عبارتند از اصفهان - دشتی - ابوعطا - بیات ترک - افشاری .

 

واژه های دیگر که تعریف آنها ضروری است عبارتند از هارمونی - کنترپوان - ارکستراسیون و فرم در موسیقی .

 

هارمونی علمی است که در مورد ارتباط عمودی نت ها بحث می کند ارتباط عمودی نت ها یعنی نت هایی که به طور همزمان به صدا در می آیند که هر ترکیب از نت های همزمان فضایی خاص در موسیقی پدید می آورد کنتریوان علمی است که ارتباط افقی نت‌ها را بررسی می کند . یعنی رابطه نت هایی که پی در پی و پشت سر هم می آیند .

 

ارکستراسیون : ارکستراسیون یک اثر موسیقی را می توان با رنگ آمیزی در یک تابلوی نقاشی مقایسه کرد . آهنگساز با بهره گیری از سازهای مختلف و رنگ صوتی هر یک و ترکیب آنها نقش ها و رنگ های بدیعی را در اثر خود می آفریند . فرم در موسیقی یعنی ساختار کلی یک قطعه که از عوامل و اجزای مختلف تشکیل شده است. پس از این مقدمه که بیان‌آن جهت فهم مطالب این مقاله ضروری به نظر می رسید به بررسی موضوع مورد بحث می پردازیم .

 

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق - مقایسه تطبیقی گروه های موسیقی از قاجار تاکنون

تحقیق در مورد پیرامون مدیریت اسلامی

اختصاصی از زد فایل تحقیق در مورد پیرامون مدیریت اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد پیرامون مدیریت اسلامی


تحقیق در مورد پیرامون مدیریت اسلامی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 7

 

نگاهی برمدیریت اسلامی

یکی از دلایل پیشرفت کشورهای توسعه یافته، برنامه ریزی هدفمند ومدیریت کار آمد است. به مدد مدیریت مأموریت‌ها و اهداف سازمانها تحقق می‌یابد، از منابع و امکانات موجود بهره برداری می‌شود و توانایی و استعداد انسان‌ها از قوه به فعل در می‌آید. مدیران در انجام وظایف خود فرایندی را دنبال می‌کنند که شامل اجزایی چون برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و کنترل، انگیزش، ارتباطات، هدایت برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و کنترل، انگیزش ارتباطات، هدایت و تصمیم گیری است.

مجموعه این فعالیت‌ها است که مدیریت را شکل می‌دهد و هماهنگی و نیل به هدفها را میسر می‌سازد.(1)

 اما دین مبین اسلام همان گونه که در سایر زمینه ها برنامه و راهکار ارایه کرده است، در زمینه مدیریت نیز هدایتهایی را توصیه می کند که البته برای تنقیح مدیریت اسلامی الگوها ومصادیقی از مدیران موفق جامعه اسلامی را معرفی می کند.در این نوشتار کوشش می شود نکات برجسته از  الگوهای مدیریت اسلامی تشریح شود.

تعریف مدیریت:

مدیریت، فعالیتی است منظم، در جهت تحقق هدفهای معین که از طریق ایجاد روابط میان منابع موجود، انجام دادن کار با مشارکت افراد دیگر و شرکت فعال در تصمیم گیری صورت می‌گیرد.(2)

 تمام حوزه‌های قرآنی، تذکرات مدیریتی دارد، که مدیریت و رهبری الهی درجامعه بشری، نیازمند تربیت و هدایت فکری و قلبی است. و نزول تدریجی قرآن نشان می‌دهد که مدیریت اسلامی به کمک مشورت و خط و مشی فکری الهی و تقویت روحیه مستمر نیاز دارد تا انرژی و تحرک لازم بر تداوم مسیر فراهم آید.(3)

بنابراین قرآن کریم یک منبع عام مدیریت اسلامی است. حوزه خاصی از مباحث قرآن که بر مدیریت اسلامی عنایت دارد، قصص قرآن است و آن سیره انبیاء و اولیاءالهی است که در قرآن منعکس شده است.

اصل عدم تقدم بر خداورسول

 یکی از اصول مهم در قرآن اصل عدم تقدم بر خداوند وپیامبراست.این اصل به عنوان شاخص فراگیر و اولین اصل، برعدم تقدم بر خداوند و پیامبر تاکید می کند. این اصل در حوزه‌ بیان تئوریها، نظریه‌ها، آراء و خط مشیها چه به صورت جزئی و چه به صورت کلی، مطرح است. هرجا که خدا و پیامبر حکمی داده باشند، چه در حوزه عمل و چه در حوزه علم، باید تبعیت شود.  

دلیل نظری: قرآن کریم ضوابط و معیارهای حاکم بر روابط اجتماعی را مشخص می‌کند:

«یا أیها الذین آمنوا لاتقدموا بین یدی الله و رسوله و اتقو الله إن الله سمیع علیم»(حجرات،49/1).

اطاعت پیامبر از خدا

در این حوزه پیامبر نه تنها مکلف به اطاعت است بلکه اولویت در تبعیت دارد. قرآن کریم می‌فرماید: «فاصبر لحکم ربک و لاتکن کصاحب الحوت اذ نادی و هو مکظوم» (قلم،68/48).

این یک سنت الهی است که در اطاعت از خداوند هیچ کس مستثنی نیست و همه باید در اطاعت از خداوند  مساوی باشند. پیامبر هم به طریق اولی باید از خداوند اطاعت کند.  قرآن کریم در این زمینه می‌فرماید:

«و لو تقول علینا بعض الاقاویل لاخذنا منه بالیمین ثم لقطعنا منه الوتین فما منکم من أحد عنه حاجزین» (الحاقه،69/44-47)

حساسیت امر مدیریت اسلامی، اقتضا می‌کند که احدی اگر کوچکترین سستی در انجام وظیفه از خود نشان دهد عاقبت سختی را همراه داشته باشد.زیرا خداوند به سر نوشت و هدایت مردم بسیار حساس است  و هرکس هم که امکانات وجودی بیشتری دارد، بیشتر باید رعایت کند. سخن تند و قاطع خداوند با پیامبر نشانه این است که هرچه این مدیریت در سطح بالاتری قرار داشته باشد، مجازات اهمال آن نیز شدیدتر خواهد بود. قرآن از لسان پیامبر(ص) تذکر داده است:

«إن أتبع إلا مایوحی إلی» (یونس،10/15).

  پیامبر(ص)تاءکید می کند که او تابع محض آنچه از طرف خداوند بر او وحی می شود،است.ایشان می‌فرمایند: «أدبنی ربی فاحسن تأدیبی».(4)مضمون روایت این است که من تربیت شده خداوند هستم و در چار چوب و ضوابط الهی که تعیین کرده است رشد و نمو کردم و در مسیر و قوانین و مقرراتی که خداوند تعیین کرده است حرکت و سیر می‌نمایم و هیچگونه تخطی از فرامین الهی در مسیر زندگی نخواهم داشت.

خداوند در آیه دیگر تأکید می‌کند که: «وأنا أخترتک فاستمع لمایوحی»(طه،20/13)

یعنی پیامبر(ص) باید سخنان کامل خداوند را فهم کرده و اجرا کند. همین طور خداوند هشدار می‌دهد که اگر پیامبر تخطی کرد و در اجرای فرامین سستی نمود، با او به شدت بر خورد خواهد کرد که این نشان دهنده اسلوبهای مدیریتی خاص خداوند به عنوان عالی ترین مدیر در تمام عالم هستی با مدیر بعدی، یعنی پیامبر(ص)است.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد پیرامون مدیریت اسلامی

تحقیق در مورد حجاب سیاسی و بدحجابی سیاسی

اختصاصی از زد فایل تحقیق در مورد حجاب سیاسی و بدحجابی سیاسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد حجاب سیاسی و بدحجابی سیاسی


تحقیق در مورد حجاب سیاسی و بدحجابی سیاسی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 9

 

پیش درآمدی بر: حجاب سیاسی و بدحجابی سیاسی

اشاره:

امام خمینی در سیر رهبری نهضت اسلامی، با توجه به نیرو و نقش انسانی اجتماعی زنان در پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی، بر این نکته که زن در مقام تربیت کننده نسل فردا، چنانچه از بنیه فکری اسلامی برخوردار باشد، در سلامت سازی جامعه نقش اول را ایفا خواهد کرد، همواره تاکید و توجه داشتند.

این امر را با توجه به هویت و محیط زندگی زن مسلمان تا آنجا مورد نظر قرار داشت که معیار واقعی حجاب را در شکل دهی مقام فکری و اجتماعی زن تبیین کرده است. حضرت امام (س) بر حقیقت و معنای وجودی حجاب تاکید داشتند و حتی در دوران آشفته و بحرانزده سالهای 1357، که سالهای اوج حرکت و سازماندهی انقلاب اسلامی به شمار می رفت و نهضت در آستانه تعیین طریق و ایجاد وحدت اصولی در تفکر و تعریف از آرمانهای انقلاب بود، حضرت امام در پاسخ سئوالی که در جمع دانشجویان ایرانی در پاریس - در تاریخ 17/7/1357 - در به کار گیری و حدود حجاب مطرح شده است چنین پاسخ فرموده اند:

س: یکی از خانمهای حاضر در جلسه: این مسئله حجاب، این خواهرها را که در این محیط هستند یک مقدار ناراحت کرده، یعنی واقعا می خواهند ببینند که این حجاب به این شکل درست هست یا نه؟

امام: به همینطور که حالا شما هستید؟

خانم: بله

امام: این مانع ندارد، اگر یک مفسده ای بر آن نباشد مانعی ندارد. شما باید خودتان تشخیص بدهید که آیا به این ترتیب که بروید، مثلا مفسده ای دارد، مثلا فرض کنید که خلاف احترامی به شما می شود، از این چیزها. اگر بشود، خوب او را دیگر خودتان هم نمی توانید بگویید. اما اگر نمی شود، حجاب اسلام بیشتر از این نیست، همین است.

خانم: در ایران هم. . . ؟

امام: ایران حالا با اینجا وضعش فرق می کند. آنجا ممکن است که بیشتر مفاسد باشد، والا نه اینکه حجاب ایران را اینجا دارد. حجاب ایران، حجاب اسلام، همین مقدارهاست. اسلام اینجا و آنجا ندارد. لکن یک جهات خارجی گاهی در کار هست. به طوری که یک مفسده ای باشد، یک اختلاف اخلاقی بشود، یک چیزهایی باشد، البته آن وقت باید جلوگیری بشود. اما اگر نباشد اینطور و ساده باشد و مثل سایرین با سادگی باشد، نه، بی چادر مانع ندارد.

و در این باور است که پوشش، بیان یک ایدئولوژی است و معنای نقش آفرینی نیمی از جامعه را در به دست آوردن آرمان متعالی معین می کند; یعنی آنگاه که تفکر زن از عرضه وجودی خود بر مبنای ایجاد مفسده دوری می پذیرد، یقینا به سمت تعیین نقش سازندگی خود هدایت شده است و این قالب از حجاب، ابزار و معنایی است که این تفکر را در شکل پذیری انقلاب اسلامی با رهبری و هدایتهای روشنگرانه امام راحل برای زن مسلمان روشن ساخت. آنچه در پی می آید مبحثی است پیرامون حدود حجاب در جامعه اسلامی و نگرشی است بر تعریف حجاب سیاسی در همین راستا.

حجاب، آن گونه که اصطلاحا رایج است، آشکارترین نماد ایدئولوژیکی است که در دو مقوله "سنت" و "سیاست" نیز از مفاهیمی ویژه برخوردار است. آشکارترین نماد ایدئولوژیک است، اگر که فرد حجاب را به عنوان بخشی از رفتار کنترل شده اجتماعی بنگرد. گونه ای از رفتار سنتی است، اگر که فرد بی هیچ انتخاب عالمانه ای، در فرآیند مکتسبات ذهنی خویش از دنیای اطراف، حجاب را به عنوان یک عادت رایج بومی در قوم خود پذیرا گردد. و صریحترین تظاهر سیاسی است، اگر که فرد در مسیر مبارزات سیاسیش از حجاب به عنوان آشکارترین نماد گرایش فکری و مکتبی مدد جوید. در گریزی به ریشه تاریخی حجاب، فریضه حجاب در اسلام می تواند در عرصه ای گسترده تر و در دائر مدار گرایش فطری انسان به پوشش، طرح گردد. در این صورت، در تایید فرضیه فطری بودن حجاب - به مفهوم مطلق پوشش - می توان مبدا تاریخی آن را در زمانی جستجو کرد که آدم و حوا در اولین مراحل هبوط به عالم طبیعت و آغاز حیاتی دنیوی، به خودآگاهی ضرورت پوشش دست یازیدند و از آن پس خداوند پوششهای گوناگون را بر فرزندان آدم ارزانی داشت:

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد حجاب سیاسی و بدحجابی سیاسی

رمان باران

اختصاصی از زد فایل رمان باران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

رمان باران


 رمان باران

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه206

وقتی حکم را در اداره آموزش و پرورش یکی از استانهای سرسبز کشورمان به دستم دادند محل تدریسم را در آن مشخص کرده بودند و من با ذوق وشوق فراوان این خبر را به خانواده ام رساندم از کودکی به طبیعت و زندگی در آن آرزوی من بود. بیش از اندازه به طبیعت علاقه داشتم. واین یکی از آرزوهای دیرینه من بود.  هنوز چند روز به آغاز سال تحصیلی مانه بود. محلی که برای من درنظر گرفته بودند یکی از روستاهای نسبتا بزرگ استان بود. که درآنجا حتی دبیرستان نیز وجود داشت. ومن به عنوان سرباز معلم به آنجامی رفتم تازه فارغ التحصیل شده بودم.  هنوز مُهر مدرک لیسانسم خشک نشده بود. این نوع خدمت در واقع انتخاب خودم بود.  می توانستم ضمن انجام وظیفه مقدس سربازی از طبیعت بکر آن محیط که توصیف آنرا زیاد شنیده بودم استفاده وافری ببرم.  واین مقدمه ای بودکه بعدها سرنوشت مرا رقم زد.  با بی صبری منتظر روز موعود بودم. یادم هست شبی که قرار بود صبح آن روز عازم محل خدمتم شوم خواب به چشمانم نمی آمد. همانطور که اشاره کردم به دو علت میخواستم از آن محیط شلوغ فرار کنم یکی به خاطر اینکه عاشق طبیعت بودم ولازم بعد از چند سال تحصیل به مغز خودم استراحت بدهم. ودیگری موضوعی بودکه بعد از فارغ التحصیل شدن بر سر زبانهای فامیل افتاده بودم و نُقل هر مجلسی شده بودم . و آن ازدواج من با یکی از دختران فامیل که تعدادشان هم زیاد بود.  و من واقعا از دست آنها فرار میکردم.  هر کدام از فامیل با عناوین و بهانه های مختلف و برای تبریک گفتن به خاطر پایان تحصیلم به خانه ما می آمدند.  مسلم بود که دختران دم بخت خود را نیز با خود می آوردند. و در گوش من زمزمه میکردند و از حسن و هنرهای دختران خود تعریف می کردند. ولی من فقط به خاطر اینکه به آنها بی احترامی نکرده باشم به حرفهایشان گوش میدادم . و وقتی از خانه ما می رفتند من نیز  آنها را به  دست فراموشی می سپردم. سوژه خوبی شده بودم برای آنها. چون رشته تحصیلی من مهندسی عمران بود خیلی دوست داشتند دامادی مثل من داشته باشند ولی هنوز برای من خیلی زود بود که ازدواج کنم


دانلود با لینک مستقیم


رمان باران

توبه و جایگاه بلند آن در عرفان

اختصاصی از زد فایل توبه و جایگاه بلند آن در عرفان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

توبه و جایگاه بلند آن در عرفان


توبه و جایگاه بلند آن در عرفان

توبه و جایگاه بلند آن در عرفان(۱)

16 صفحه

یکى‏از مباحث مهم درعرفان عملى و مقامات‏العارفین توبه است. توبه گرچه در نظر مفسران، علماى علم‏اخلاق، متکلمان و محدثان از جایگاهى بلند و ارزشى والا برخوردار است اما عارفان و صوفیان توجه‏اى خاص و عنایتى ویژه به آن مبذول داشته‏اند. سیرى اجمالى در آثار مشایخ بزرگ به وضوح نشانگر این معنى است. از آثار ارزشمند آنان چنین بدست مى‏آید که تقریبا همه اینها توبه را از مهمترین مقامهاى سالک راه حق مى‏دانسته‏اند. بعنوان نمونه در آثار مختلف پیر هرات از کشف الاسرار گرفته، منازل السائرین و صد میدان و... این مطلب با اهمیت‏خاصى طرح شده است. (۱) محیى‏الدین عربى، چهره برجسته عرفان اسلامى باب مفصلى را در دایرة‏المعارف بزرگ خود(الفتوحات المکیه) (۲) به این امر اختصاص داده است.


دانلود با لینک مستقیم


توبه و جایگاه بلند آن در عرفان