}فرایند مدیریت دانش:
}مدیریت دانش فرایندی خطی و ایستا نیست. برعکس فرایندی پویا و چرخه ایست و به
کارکنانی نیاز دارد که دائماً با اطلاعات سروکار داشته باشند، دانش جدید کسب کرده
و آنرا برای اصلاح تصمیمات بکار گیرند. طی این فرایند، اطلاعات جدید بدست آورده و
دانش جدید را در موقعیتهای جدید بکار ببرند و غیره.سه گروه از افراد در مرکز
فرایند مدیریت دانش واقع شده اند: ۱. افرادی که باید دانش کسب کنند. ۲. آنان
باید خواهان استفاده از آن دانش باشند. ۳ افرادی که باید توانایی و شعور درک
زمان مناسب برای بکارگیری و استفاده از آن دانش را داشته باشند. فرایند مدیریت
دانش شامل گامهای ذیل است:
کارکنانی نیاز دارد که دائماً با اطلاعات سروکار داشته باشند، دانش جدید کسب کرده
و آنرا برای اصلاح تصمیمات بکار گیرند. طی این فرایند، اطلاعات جدید بدست آورده و
دانش جدید را در موقعیتهای جدید بکار ببرند و غیره.سه گروه از افراد در مرکز
فرایند مدیریت دانش واقع شده اند: ۱. افرادی که باید دانش کسب کنند. ۲. آنان
باید خواهان استفاده از آن دانش باشند. ۳ افرادی که باید توانایی و شعور درک
زمان مناسب برای بکارگیری و استفاده از آن دانش را داشته باشند. فرایند مدیریت
دانش شامل گامهای ذیل است:
} تهیه دانش
}اساس مدیریت دانش بر کوشش در تسخیر و کدگذاری دانش عیان و
نهان کارکنان است. اگر کارکنان دانش نداشته باشند چه نیازی به مدیریت دانش خواهد
بود؟ بنابراین اولین گام در فرایند مدیریت دانش، تسخیر دانش کارکنان است.
نهان کارکنان است. اگر کارکنان دانش نداشته باشند چه نیازی به مدیریت دانش خواهد
بود؟ بنابراین اولین گام در فرایند مدیریت دانش، تسخیر دانش کارکنان است.
دانلود پاورپوینت مدیریت دانش در سازمان - 47 اسلاید