اهمیت تحقیق بازار
.1افزایش سطح رقابت
.2تعیین چهره بازار
.3امتناع شرکتها از ورود غیر کارشناسانه
.4هزینه گزاف معرفی محصول (طرح بازاریابی و فروش)
●
●
●
.5اطمینان خاطر برای مقبول بودن (قیمت و نیازهای مصرف کننده)
.6سیستم توزیع مناسب و خدمات پس از فروش
.7تبلیغات موثر
.8اجتناب از تاکتیک های مقطعی
مأموریت تحقیقاتی
.1بازرگان- نقاط قوت: محرمانه بودن نسبی، سرعت در اجرا- نقاط ضعف: عدم مهارت، تعصب به تولیدکننده
.2مدیر یا مجری ارشد- نقاط قوت: محرمانه بودن نسبی، سرعت در اجرا- نقاط ضعف: عدم مهارت، مغرضانه بودن
.3سازمان مستقل- نقاط قوت: مهارت، بی طرفی- نقاط ضعف: عدم درک، کلیشه ای برخورد کردن
.4کارگزار تبلیغاتی- نقاط قوت: قول، بی طرفی، خدمات جامع - نقاط ضعف: زمان طولانی
دانلود پاورپوینت فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی صادرات، تحقیق در بازار صادرات - 18 اسلاید