از آنجا که استراتژی های مختلف، اهداف مختلفی را در حوزه های مختلف با روش های رقابتی مختلف دنبال می کنند، همه ی آنها تحت شرایط یکسان به یک اندازه خوب جواب نمی دهند.
•محیط های در حال تغییر و بی ثبات و با تعداد رقبا محدود
•بی ثباتی این محیط ها ناشی از:
1- خلق و عرضه تکنولوژی های جدید
2- تغییر نیاز های مشتری
3- هر دو مورد
•مناسب شرکت های فعال در امر تجارت الکترونیکی
•معمولا مناسب شرکت هایی در مرحله های آغازین چرخه های حیات
•موفق ترین فرصت جویان بر توسعه محصولات جدید(از طریق R&Dو مهندسی محصول) و بازارهای جدید(تحقیقات بازاریابی، بازاریابی و فروش) تاکید می کنند.
•با تمام این اوصاف برای موفقیت لازم است برای حفظ موقعیت برتر بودجه بیشتری به تبلیغ و پیشبرد محصولات اختصاص دهد.
دانلود پاورپوینت ااستراتژی بازاریابی با رویکرد تصمیم محور - 20 اسلاید