زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تجربیات و روش های نوین تدریس دبیر فیزیک دبیرستان

اختصاصی از زد فایل تجربیات و روش های نوین تدریس دبیر فیزیک دبیرستان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تجربیات و روش های نوین تدریس دبیر فیزیک دبیرستان


تجربیات و روش های نوین تدریس دبیر فیزیک دبیرستان

تجربیات و روش های نوین تدریس دبیر فیزیک دبیرستان

نوع فایل:ورد قابل ویرایش

تعداد صفحه:56

قیمت:3500 تومان

دانلود و خرید به صورت آنلاین

فهرست

عنوان...............................................................................................صفحه

مقدمه...................................................................................................3

چکیده..................................................................................................4

مورد مطالعه............................................................................................5

اهمیت و ضرورت مسئله................................................................................6

نحوه ی شناخت مسئله..................................................................................7

پرسشنامه محتوی درس و مواد آموزشی............................................................13

پرسش نامه کلاس برای درس فیزیک................................................................18

پرسش نامه بهسازی کلاس برای درس فیزیک.......................................................19

آمار پرسش نامه بهسازی درس فیزیک...............................................................20

پرسش نامه مشاوره...................................................................................23

اقدام و اجرای راه حل های پیشنهادی..............................................................32

روش ابداعی جدید..................................................................................32

وظایف گروهها.......................................................................................33

وظایف گروه ارائه کننده کار در کلاس.............................................................34

وظایف سایر دانش آموزان..........................................................................35

وظایف معلم..........................................................................................35

نتایج حاصل از اجرای روش جدید..................................................................37

تجارب معلم فیزیک در راستای توسعه حرفه ای.....................................................39

نقد و بررسی فیزیک دبیرستان......................................................................43

اصول حاکم بر سازماندهی محتوا...................................................................44

اعضای شورای برنامه ریزی گروه درسی فیزیک در سال تحصیلی 87-86 .....................46

تغییرات در کتاب های درسی فیزیک دوره دبیرستان برای سال تحصیلی 87-86 ..............47

نقد و بررسی کتاب فیزیک(1) سال اول دبیرستان..................................................48

پیشنهاد ها.............................................................................................50

بیان محدودیتها و موانع..............................................................................51

پیشنهادات کلی.......................................................................................52

فهرست منابع.........................................................................................53

 

 

 

مقدمه :

در نظام آموزش و پرورش هر هدف تربیتی و آموزش در نهایت به وسیله معلم تحقق می یابد .

روشهای آموزش ، محتوای دروس موضوعهای علمی ، الگوهای تربیتی و رفتارها همه و همه به وسیله معلم به دانش آموز منتقل می شود . و از این رو در هر تحول آموزشی معلم از جایگاه و نقش کلیدی بــرخــوردار است. بنـابراین می توان گفت که آموزش و پرورش پویا در جهان متحول و مملو از دگرگونیهای سریع ، نیازمند وجود معلمانی است که مسائل و مشکلات را ببینند و درک کنند و به جستجوی علل آن پرداخته و راهکار ارائه نمایند و به تحقیق و تغییر و نوآوری رغبت و تمایل داشته و قالبهای کهنه ی آموزشی را رها کنند و در یک کلام می توان گفت :

معلمان ، معماران اصلی بنای آموزش و پرورش هستند و مصالح اصلی آن نیز کنجکاو ی ، تفکر ، پژوهش و نوآوری و ابداع در روشها و آموزشهاست . معلم پژوهشگر معلمی است که مشکلات کلاس خود را مشاهده کرده و پژوهش خود را با وجود مشکل آغاز کند و علت یابی آن مشکلات موجبات پویایی نظام آموزشی را فراهم نماید . بنده نیز با مشاهده ی وجود مشکل در کلاس درسی خودم [ کلاس فیزیک سال دوم ریاضی ] در پی حل آن برآمدم . چرا که در کلاس تنها به روش سخنرانی توسط من تدریس می شد . [ البته لازم به ذکر است که خود دانش آموزان تمایل زیادی به این نوع آموزش داشتند « طبق عادت » . ] دانش اموزان در نیم ساعت اول گوش می کردند و سپس خسته می شدند و با توجه به حجم زیادی که کتاب فیزیک سال دوم دارد این نحوه برای من معظل شده بود . این گزارش درباره ی نحوه ی مقابله با این مشکل است . امید است با ادامه ی این روش ها موجبات پویایی روند آموزشی را فراهم نماییم .

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تجربیات و روش های نوین تدریس دبیر فیزیک دبیرستان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.