فرمت فایل : power point (قابل ویرایش) تعداد اسلاید : 44 اسلاید
پیوند روابط عمومی و رسانه
هدف:
هدف اصلی از ارایه این مبحث، مطرح کردن فرایندهای چالش برانگیز حوزه روابط عمومی در ارتباط با رسانه های کشور است.
بدین منظور ابتدا به کاربردهای رسانه در روابط عمومی و ملاحظات ضروری در کاربرد رسانه اشاره می شود. سپس با استفاده از واژه کلیدی افکار عمومی که حلقه ربط روابط عمومی و رسانه است، در باره پیوند روابط عمومی و رسانه حول محور افکار عمومی صحبت خواهیم کرد. مبحث دیگر، «رسانه ها و کنش های روابط عمومی» است.
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی
•رسانه ها از اصلی ترین محیط های عمل حرفه ای روابط عمومی ها هستند.
•در حال حاضر 40 درصد از رسانه ها و نشریات کشور به بخش خصوصی تعلق دارند و 60 درصد دیگر دولتی یا عمومی اند.
•67 درصد ازاخبار و اطلاعاتی که در جامعه پخش و منتشر می شود مربوط به دستگاه ها و سازمانهای دولتی است.
سهم رسانه های ایران در تبلیغات بازرگانی از نظر ارزش ریالی بدین ترتیب است:
•حوزه رسانه های پخشی، (شامل صدا وسیما و سینماها) تقریبا حدود 50 تا 55 درصد
• حوزه رسانه های چاپی (شامل مطبوعات، مجلات، ماهنامه ها، آگهی نامه ها و رسانه هایی همانند پوستر، بروشور و غیره) بین 30 تا 35 درصد
•تبلیغات محیطی (مانند تابلوها، بیلبوردها، دیوار نویس ها، بدنه اتوبوس ها، سایبان توقفگاه ها و ...) حدود 10 درصد
•مهم ترین مواردی که معمولا به عنوان شرح وظایف روابط عمومی ها در ارتباط با رسانه ها ذکر می شوند عبارتند از:
•برنامه ریزی برای ارتباطات مستمر با رسانه های جمعی ( صدا و سیما ، خبر گزاری ها ، روزنامه های کثیر الانتشار و نشریات بویژه نشریات تخصصی در زمینه های اقتصادی)
• پوشش خبری مراسم مختلف نظیر گردهمایی ها ، سخنرانی ها ، افتتاح پروژه ها و ...
•اقدام در جهت تنویر افکار عمومی از طریق ارسال جوابیه ، اصلاحیه و تکذیب به مطالب مطروحه در رسانه های جمعی
•انجام و پیگیری امور رسانه ای ارجاعی از سوی مدیر
•برنامه ریزی و اجرای مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی مسئولان و کارشناسان
•تهیه و تنظیم بولتن بریده جراید به صورت روزانه
•زمینه سازی برای ارتباط مستمر با خبرنگاران رسانه های جمعی
پاورپوینت چشم اندازهای نوین در مدیریت روابط عمومی در تعامل با رسانه