زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

زد فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق مقایسه افسردگی بین دانشجویان عادی و نابینا

اختصاصی از زد فایل دانلود تحقیق مقایسه افسردگی بین دانشجویان عادی و نابینا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق مقایسه افسردگی بین دانشجویان عادی و نابینا


دانلود تحقیق مقایسه افسردگی بین دانشجویان عادی و نابینا

افسردگی مسئله شماره یک سلامتی دردنیاست. به قدری پیدا کرده آن را سرماخوردگی اختلالات دماغی نامیدند.با این حال تفاوت ظریفی میان افسردگی وجود دارد.افسردگی کشنده است.با توجه به تحقیقات به عمل آمده در سالهای اخیرآمارخودکشی حتی در میان کودکان و یا بین گذشته ها رشد تکان دهنده ای داشته است که انواع داروهای آرامش بخش و ضد افسردگی که شمارش از میلیارد گذشته. در دهه جاری برای درمان افسردگی تجویز شده (برنز1368).

اکثرما مقداری را در برخی اوقات تجربه کرده ایم. گفته می شود که بعضی از شخصیت های معروف تاریخی از افسردگی رنج می بردند:برای مثال ناپلئون بنا چرچیل و آبراهام لینگین (ایوی ام.بلک برن1378).

هیچ کس نیست که این حالت افسردگی به رغم شدید بود نشان موقتی و زود گذر هستند مانند احساس و غم و اندوه ویا به هنگام از دست دادن یک شخص محبوب در زندگی مثل پدر،مادر،همسر،از این قبیل گرچه جان گاه اند به هر حال پس از یک مدت بر طرف شده و شخص یک حالت طبیعی خود را باز می یابد. اما در مواردی هست که فرد احساس غم و اندوه را نمی تواند در درمان این اختلال کار ساز باشد. ولی درمان های شناختی نیز سهم عمدهای در درمان این اختلال می تواند داشته باشد(آزاد،1377).

یکی از دلایلی که مردم از شناخت افسردگی خود عاجزند آنست که آن را با غمگینی معمولی اشتباه می گیرند. در زندگی هر کسی موقعیت هایی پیش می آید که ناخواه او را غمگین یعنی نا خشنودی یا نارضایی موقعی  که کارها بر وفق مراد نیست.این حالت با آشفتگی واقعی روانی و تقلیل بینش معنوی مشخصی همراه نیست.اما افسردگی حالتی است که بر کیفیت خلق شخص تاثیر عمیق گذاشته و نحوه ادراک او را از خویش محیطش دگرگون می سازد.(فردیک فلک1378)

کودکان استثنایی بعنوان گروهی از افراد همواره در تاریخ و جوامع گوناگون به صور مختلف مورد توجه و یا بی توجهی قرار گرفته اند.این گروه که بطور اعم شامل کودکان تیز هوش، عقب مانده ذهنی، ناسازگار، ناشنوا و نابینا بوده اند.چند دهه ای است که توجه متخصصان روانشناس را به خود جلب کرده اند.

در این گروه،نوجوانان(افراد) نابینا کمتر مورد توجه بوده و تحقیقات کمتری در مورد آنان انجام گرفته است.در اینجا با یک مسئله دو بعدی برخورداریم یعنی اینکه آیا نابینایی علت صرف مشکلات عاطفی و روانی این کودکان یا نوجوانان می گردد و یا اینکه عوامل محیطی که در دوران رشد فرد نابینا اتفاق می  افتند، بوجود آورنده مسائل و مشکلات روانی آنان است.(ماهنامه سپموزیم،آبانماه 1369) .

دکتر شاملو در کتاب خود ویژگی های بارز شخصیت افرادی که مبتلا به افسردگی هستند را حساسیت زیاد، اتکا به به دیگران، خجالت کشیدن، انزوا طلبی و درون گرایی می داند. انزوا و کناره گیری در جامعه نابینایان اثرات بسیار منفی در رابطه بینا و نابینا

به جا می گذارد و باید اعتراف کرد که به شکل فرآیندی بر مشکلات فرد نابینا می افزاید.هر اندازه که نابینا خود را از جامعه بینایان دورتر کند،جامعه نابینایان نسبت به او بیگانه تر می شود و تدریجاً این شکاف به جایی می رسد که نابینا خود را در جامعه ای کاملاً جدا از هم می پندارند.

 همچنین هر اندازه میزان کناره گیری بیشتر باشد،از طرف جامعه نابینایان بروز رفتارهای غیر عادی  بیشتر از فرد نابینا انتظار می رود.در این فرآیند به جای برقراری روبط سالم انسانی توجه فرد نابینا تماماً بر روی نابینایی و محدودیت های ناشی از آن متمرکز می شود.بنابراین مشکلات اجتماعی و جسمانی به همراه دارد،خالی از تاثیرات روانی نیست. محرومیت از بینایی با نگرانی ناشی از اتکای به به دیگران و احساس نا امنی همراه است .عدم استقلالی که شخص  نابینا به آن دچار می شود و احساس
می کند که متکی به دیگران است بستگی به شخصیت او،رفتار خانواده و اطرافیان و امکانات توان بخشی موجود در کشور دارد.

ما با این وجود در جوامع مترقی نیز که امکانات توان بخشی بسیار غنی است. با وجودی که از نابینا از اتکای به دیگرافراد بیم دارد. ولی عملاًدر جهت رفع فعالیت چندانی نمی تواند داشته باشد.(garden . comwww.aftb

ما در این تحقیق قصد اثبات و یا رد هیچکدام از دو مورد بالا را نداریم، بلکه تاثیر متقابل این می تواند بعنوان عامل بو جود آورنده مشکلات عاطفی این گروه مدنظر باشد، بعبارت دیگر از نابینایی بعنوان یک عاملی که باعث شدت و یا بروز این مشکلات شوند می توان یاد کرد.

نکته دیگر اینکه حتی چنانچه ما در این تحقیق مشکل ویژه مورد تحقیق ما یعنی افسردگی را در این گروه مشاهده نکنیم باز می توانیم ادعا کنیم که نابینایان مشکلات عاطفی کمتری دارند.

بیان مسئله:

  ما همه دوست داریم خود را فردی با خلقیات متعادل،ثابت و ملایم،در همه حالات، مسلط بر احوال خویش نشان دهیم.  چنین خواستی این باورغلط را تقویت می کند که هر روزه ثابت است و ما در تمام احوال در یک موقعیت عاطفی یکنواخت قرار دهیم.

احساس ما تابع یک الگوی ادواری هستند، گاهی اندکی پایین تغییراتی کوچک لحظه به لحظه، ساعت به ساعت و روز به روز این حالات تابع الگوی سایر عملکردهای جسمانی نظیر درجه حرارت و میزان مواد شیمیایی در خون است این قابلیت تغییر بر اساس ریتمهای 24ساعته قرار دارد،چرخشهای بیست و چهار فعالیتهای که شاید با جابه جایی نور و تاریکی هم داشته باشند،حالات عاطفی، یعنی مجموع احساسات ما در زمان معین، نیز دگرگون می شود. احساسات چه خوب، چه بد،به همراه یکدیگر به ما درک کلی از سر خوش بودن یا بیمناک بودن را می دهند (میچل،1369).

افسردگی زمانی روی می دهد که خلق ما تنگ است و بی حوصله هستیم اصطلاحات نظیر، پکر بودن، بیخبر بودن، سرخورده بودن و غیره. برای بیان افسردگی به کار
می رود.

در تعاریف روان پزشکی و روان درمانی از واژه هایی نظیر‍‍‍‍ ملانکولی و آنومی
 «anomi» نیز استفاده می شود.واژه ملانکولی به یک تئوری قدیمی باز
می گردد. که مطابق آن در در حالات ما بر اساس میزان مشخص مالیاتی در بدنمان معین می گردد.گفته می شود که حالات ملانکولی زمانی روی می دهد که صفرای سیاه در بدن زیاد است.(در یونانی ملاس خون  (melas khole)آنومی یعنی فقدان انرژی حیاتی در شخص.

این تحقیق به دنبال این مسئله می باشد که آیا میزان افسردگی دانشجویان نابینا و عادی تفاوت معناداری وجود دارد؟

اهمیت و ضرورت پژوهش:

موضوع شناخت افراد استثنایی خصوصیات افراد نابینا،مطالعه و آشنایی با خصوصیات روانی آنها بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب کرده است:نقص بینایی از هر معلولیت دیگر بار می آورد. چون نابینایی نمایانتر از سایر معلولیت ها نشانه هایی از قبیل عصای سفید،عینک های سیاه و ضخیم و سگ راهنما(نوابی،1373).

اختلالات خلقی بیماری هایی هستند که تغییر خلق علامت مقدم و عمده آن ها محسوب می شود.به طور کلی خلق ممکن است طبیعی بالا یا افسرده باشند. افراد به طور معمول طیف وسیعی و بزرگ است، در بیمارانی که خلق افسرده ای دارند (یعنی در افسردگی)، از دست دادن کار مایه(انرژی) و علاقه،احساس گناه، دشوار شدن تمرکز، از دست دادن اشتها و افکار یا خودکشی وجود دارد. اختلالات افسردگی از علل شایع ناتوانی ها و مرگ زودرس است این اختلال همچنین باعث افزایش هزینه های اقتصادی، تحصیل شده و به فرد و جامعه می شود.(اعتصام، مودب ،1381).

همچنین بر اساس مطالعاتی که در اروپا و ایالات متحده آمریکا انجام شده
بر آورد شده که بین 9 تا 26درصد زنان و 5 تا12درصد مردان در طول زندگی خود یک بیماری افسرده ساز عمده داشته اند .همچنین بر آورد شده است که بین 5/4 تا 3/9درصد زنان و3/2 تا 2/3درصد زنان در برهه ای از زمان به این اختلال دچارشده اند.

بنابرین زنان دو برابر بیشتر از مردان به افسردگی دچار هستند و این نسبت در جمعیت های بالینی نیز گزارش شده است.(روبینز و همکاران1984، بلاکر و کلادر1987)

ضرورت تحقیق بدین لحاظ مشخص گردید که« آیا افسردگی در افراد نابینا بدلیل نداشتن توانایی در دیدن بیشتر از افراد عادی است.»

از این در این تحقیق مقایسه میزان افسردگی دانشجویان عادی و نابینا مورد بررسی قرار گرفته و قصد بر این بوده که افسردگی بین دانشجویان مورد مطالعه قرار دهیم و امیدوار بر آن هستیم که پژوهش مشکلات دانشجویان افسرده را تا حدی بر طرف نمایم و دلیل و میزان افسرده بودن دانشجویان را تعیین نمایم.

اهداف تحقیق:

در این تحقیق هدف مقایسه افسردگی دانشجویان عادی و نابینا است.

فرضیه:

1-بین افسردگی دانشجویان بینا و نابینا تفاوت معناداری وجود دارد.

2-بین افسردگی دانشجویان دختر وپسر نابینا تفاوت معنا داری وجود دارد.

تعریف متغییرها:

افسردگی:در زبان روزمره، اصطلاح افسردگی یرای اشاره به یک حالت احساسی، واکنشی به یک موقعیت و سبک رفتار مختص به فرد به کار می رود و دارای دو ویژگی اختصاصی است.خلق نا شاد(افسردگی، غم، اندوه، ناامیدی، ناراحتی یا نگرانی و فقدان علاقه (لذت) تقریباً همه فعالیت های عادی و سر گرمی دست کم مستلزم یکی از این دو ویژگی است.منظور از افسردگی نمره ای است که آزمودنی در آزمون افسردگی بک کسب می کند.

فرد بینا:

فردی است که  به دلایل ارثی و مادر زادی یا اکتسابی بینایی  خود را از دست داده است.

فرد نابینا:

فردی است که از لحاظ جسمی، ذهنی، اجتماعی مشکلی ندارد و می تواند به طور طبیعی به زندگی خود ادامه بدهد.

عنوان                       

چکیده

فصل اول طرح تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف تحقیق

فرضیات تحقیق

تعریف متغییر ها

   فصل دوم پیشینه تحقیق

تاریخچه افسردگی

تعاریف افسردگی

طبقه بندی انواع افسردگی

علائم افسردگی  

بیماری افسردگی

عوامل موثر بر افسردگی  

علائم و نشانه های افسردگی  

علل افسردگی

برخی از راههای مقابله ای در انواع افسردگی

سن بروز و شیوع افسردگی

همه گیر شناسی

ماهیت افسردگی

درجات افسردگی

دوره های افسردگی

بررسی نظریه های مربوط به افسردگی و سبب شناسی

الف) دیدگاه زیست شناسی

مکانیسم های دفاعی افسردگی

دیدگاه روان پویایی

دیدگاه یادگیری

ب)دیدگاه شناختی

نظریه لوینسون در مورد افسردگی

نظریه شناختی

دیدگاه اصالت وجود انسان گرایی

درمان افسردگی

شناخت درمانی

تحقیقات انجام شده داخل کشور

تحقیقات انجام شده خارج کشور

تاریخچه نابینایی در جهان و ایران

 تعاریف مربوط به نابینایی

سازمان بهداشت جهانی تعریف فوق را از نابینایان بیان می کند

تعریف کودکان استثنایی 

نابینا

آثار روانی مبتلایان به اختلالات بینایی

مسائل و ویژگیهای خاص کودکان و دانش آموزان نابینا

مشکلات نابینایان

خدمات ویژه نوجوان نابینا

تحقیقات انجام شده داخل کشور

تحقیقات انجام شده خارج کشور

 فصل سوم

مقدمه

روش تحقیق

جامعه آماری

ابزار اندازه گیری :تست بک

اعتبار و پایائی ابزار اندازه گیری

روش گردآوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل

   فصل چهارم   تجزیه و تحلیل آماری

توصیف داد ه ها

تحلیل داده ها

  فصل پنجم     بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری  

محدودیت های تحقیق

پیشنهادات

  منابع

 ضمائم

شامل 114 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مقایسه افسردگی بین دانشجویان عادی و نابینا

تحقیق افسردگی

اختصاصی از زد فایل تحقیق افسردگی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق افسردگی


تحقیق افسردگی

 

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات147

 

مقدمه:
از میان اختلالات روانی شاید بتوان گفت که افسردگی یکی از شایعترین اختلالات جوامع امروزی می‌باشد که انسانهای زیادی از آن رنج می‌برند هر انسانی ممکن است در دوره ای از زندگی خود آن را تجربه کند طوری که امروزه آن را سرماخوردگی روانی می‌نامند . اختلالاتی که این بیماری در زندگی روزمره ایجاد می‌کند بر کسی پوشیده نیست. گستره بیماری طوری می‌باشد که تمام حیطه های کارکردی شغلی ، خانوادگی و اجتماعی را مختل می‌کند. تا اواسط قرن حاضر اطلاعات اندکی در رابطه با افسردگی در دسترس بود و تحقیقات محدودی در جهت شناسایی آن به عمل آمده بود و تبیین و توصیف آن همواره در چهارچوب پزشکی و مدل تک‌عاملی صورت می‌گرفت. اما امروزه شاهد تغییراتی در نحوه نگرش به این بیماری از لحاظ سبب شناسی ، سیر شکل گیری و درمان آن هستیم نتیجه این تغیرات دگرگونیهای مختلفی بود که عمدتاً در عرصه روان شناسی مرضی، روان شناسی تجربی و روان شناسی شناختی پدید آمد و به دنبال همین دگرگونی ها بود که نظریه پردازان به بررسی ابعاد این بیماری پرداختند و مکاتب مختلف و درمان های متعددی شکل گرفت . از بین این مکاتب روانشناسی شاید بتوان گفت که مکتب شناختی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در سبب شناسی و درمان اختلالات خلقی داشته است اخیراً افسردگی به عنوان یک اختلال شناختی مطرح شده است همچنین برخی از نظریه پردازان اعتقاد دارند که بهتر است علایم مرضی افسردگی را به حساب اسنادهای علی که درباره حوادث زندگی توسط بیماران افسرده ارائه می‌شود،‌ گذاشته شود. نظریه درماندگی آموخته شده یکی از نظریات نسبتاً جدیدی است که در این زمینه به تحقیقات روان شناختی وسیعی میدان داده است این نظریه حوزه رفتاری ـ شناختی را به هم ربط می‌دهد به عقیده سلیگمن درماندگی آموخته شده در انسان ها می‌تواند به صورت افسردگی تجربه شود و این هنگامی‌است که شخص بر این باور باشد که کنترلی بر مسیر رویدادهای زندگی ندارد. در همین راستا تحقیقات نشان داد که انسان ها
در ارتباط با نتایج پاسخ هایشان دارای سبک اسنادی می‌شوند و این شیوه تبیین در پیش‌بینی‌های آنها از حوادث آتی موثر است . سلیگمن و همکارانش اسنادها را در سه بعد بیرونی ـ درونی، کلی ـ اختصاصی و پایدار ـ ناپایدار طبقه بندی کردند و معتقدند که سبک اسناد چهار اصل دارد و فرض بر این است که برای وقوع افسردگی وجود هر چهار اصل لازم است، که عبارتند از:
1ـ انتظار شیوع حوادث بسیار ناگوار یا انتظار وقوع حوادث بسیار مطلوب.
2ـ ناتوانی در کنترل نتایج مرتبط با این حوادث
3ـ برخورداری از یک سبک اسنادی ناجور (نسبت دادن رویدادهای منفی به علل درونی، پایدار و کلی و رویدادهای مثبت به علل بیرونی، ناپایدار و اختصاصی).
4ـ هر قدر اطمینان درباره حالت ناگوار مورد انتظار و غیر قابل کنترل بودن رویداد بیشتر باشد نارسایی های شناختی، انگیزشی ، نیرومندتر خواهند بود و هر قدر رویداد غیر قابل کنترل برای فرد اهمیت بیشتری داشته باشد، اختلال عاطفی و کاهش عزت نفس بیشتر خواهد بود.
علایق محققان بیشتر بر روی اصل سوم متمرکز شده است . طبق این اصل برخوداری از یک سبک اسنادی ناجور فرد را مستعد می‌سازد تا در برابر رویدادهای ناخوشایند یا عدم وقوع رویدادهای خوشایند افسردگی نشان دهد (نظری، 1372).

بیان مسئله
امروزه اندیشمندان سبک های یادگیری را مترادف با سبک های تفکر یا سبک‌های شناختی می‌دانند . معتقدند سبک های شناختی آن دسته از ویژگی های فردی را شامل می‌شود که در نحوة پاسخ‌دهی و عملکرد در موقعیت های مختلف اثر می‌گذارد و به نوعی قالب فکری ضروری فرد را مشخص می‌کند . این مفهوم روان شناختی روی جنبه‌های درونی و شخصیت تمرکز می‌یابد سبک های شناختی درون همه تجارب انسان از جمله فرایندهای شناختی ، اجتماعی و عملکرد بین فردی جای گرفته است همچنین سبک های شناختی با تفاوت اساسی در انتظارات شخص از زندگی، ارتباط با یکدیگر و روشی که در حل مسائل بکار می‌گیرد ارتباط دارد. کلب چهار الگوی شناختی تفکر را مشخص می‌کند . همگرایی، واگرایی ،‌انطباق دهنده و جذب کنندة هر فردی در زندگی روزمره خود از یکی از این چهار روش بیشتر استفاده می‌کند . شکل گیری این الگوهای فکری در هر فردی بستگی کامل به نحوه تجارب فردی او در زمان رشدش دارد. هنگامی‌که محیط کودکی فرد سرشار از محرک های مختلف باشد، فرد هر روزه برای مقابله با آن‌ها احتیاج به ارزیابی های مختلف دارد. این فرد باید اطلاعات زیادی را از محیط بگیرد و محیط هم اطلاعات زیادی از او می‌خواهد بنابراین این گونه محیط فرد را وامی‌دارد که بیشتر رویدادها را مورد تجسس قرار دهد و جنبه های مختلف یک پدیده را ببیند . این افراد به نسبت کسانی که در یک محیط کم محرکی زندگی کرده اند به آشکارا دارای تفاوت در الگوی فکری خودشان می‌شوند فردی که تجارب زیادی داشته به تدریج دارای یک الگوی فکری واگرا می‌شود فرد یاد می‌گیرد که حوادث را از جنبه ها و موقعیت های مختلف مورد بررسی قرار دهد. و به جای قانع شدن به یک علت به چندین علت در مورد یک رویداد بیندیشد پس چنین فردی دامنه فعالیت های خودش را گسترش می‌دهد. رویدادهای مختلفی را تجربه می‌کند سعی می‌کند با همه آنها کنارآید و ازهر کدام استفاده های خاص خودش را ببرد. درمقابل کسی

که در یک محیط کم محرک زندگی کرده است یا در جریان رشد خود شکست های مختلفی داشته است به تدریج از الگوهای فکری همگرا استفاده می‌کند این افراد در برابر یادگیری های جدید غیر هیجانی می‌شوند . کمتر دوست دارند که با تجربه های جدید روبرو شوند و معمولاً برای هر حادثه یک یا دو دلیل را بیشتر بیان نمی‌کنند علاقه های محدودی دارند بیشتر از استدلال های قیاسی استفاده می‌کنند در مواقعی که تنها یک پاسخ درست وجود دارد خوب عمل می‌کنند. بنابراین این گونه افراد خیلی زود تر امکان دارد منفعل و درمانده شوند. این افراد هنگامی‌که در یک موقعیت شکست می‌خورند به جای اندیشیدن دربارة‌جنبه های مختلف یک حادثه به یک بعد آن بیشتر توجه نمی‌کنند و آن را معمولاً درونی تر و پایدار می‌یابند کمتر از خلاقیت خود استفاده می‌کنند و معمولاً پاسخ های کمتری هم برای رهایی از واقعه یا حوادث بد که در زندگی شان رخ می‌دهد دارند ( البته باید توجه داشت که این الگو لزوماً جنبه منفی ندارد. افراد با این الگو الگو می‌توانند در جنبه‌های مختلف اجتماعی افرادی خلاق و کارآمد باشند و همچنان که امروز آن را شاهدیم) هنگامی‌که فرد شکست های پی در پی را تجربه کند بعد از مدتی فرد به جای تفکر خلاقانه در مورد شکست ها به یک ارزیابی منفی از خود و موقعیت و یا حتی جهان پیرامون می‌رسد و حتی چنان درمانده می‌شود که از دست زدن به هر عملی به علت احتمال شکست می‌هراسد. الگوی درماندگی آموخته شده نیز برای اولین بار از این تفکر نشات گرفت.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق افسردگی

مداخله متمرکز بر هیجان (بصورت زوجی و فردی) در کاهش درماندگی رابطه زوجهایی که فرزندی با بیماری مزمن دارند

اختصاصی از زد فایل مداخله متمرکز بر هیجان (بصورت زوجی و فردی) در کاهش درماندگی رابطه زوجهایی که فرزندی با بیماری مزمن دارند دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مداخله متمرکز بر هیجان (بصورت زوجی و فردی) در کاهش درماندگی رابطه زوجهایی که فرزندی با بیماری مزمن دارند


مداخله متمرکز بر هیجان (بصورت زوجی و فردی) در کاهش درماندگی رابطه زوجهایی که فرزندی با بیماری مزمن دارند

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات29

 

طرح مساله:
از بطن درمان خانوادگی درمان زوجین بعنوان یک رویکرد یا شیوة جدید نگریستن به مشکلات روانی پدیدار شده است. یکی از این مدل های مهم ، درمان متمرکز بر هیجان (EFT) است.
درمان EFT شامل سه مرحله و 9 گام است: مرحله اول 4 گام را در بردارد و با ارزیابی و مشخص کردن چرخه دشوار و نیز تحلیل حالتهای هیجانی همراه آن سروکار دارد. در پایان این مرحله زوج قفل را از چرخه های منفی و تثبیت روابط منفی باز می کنند و به این نتیجه می رسند که به جای اینکه یکدیگر را متهم بدانند بر چرخه تعامل متمرکز شوند. مرحله دوم شامل گامهای 5 تا 7 است، دیگر زوجها توسط هیجاناتشان در هم شکسته نمی شوند، بلکه از تجربه هیجانی شان به عنوان راهنمایی برای نیازهایشان استفاده می کنند. در مرحله سوم موقعیت امنی برای رابطه تثبیت می شود تا آنان بتوانند راه حلهای جدیدی را برای مشکلات قدیمی بیابند وداستانهای روشنی از رابطه بسازند تا وضعیتها و چرخه های جدیدی از رفتارهای دلبستگی تثبیت گردد. و زوج با توانایی تازه ای درباره بحثهای حساس گفتگو کنند و بطور واقع بینانه مشکلات رابطه‌ای را حل کنند. (جانسون 1999).
به اعتقاد جانسون اثر بخشی بالینی EFT بطور قابل توجه ای به اثبات رسیده است، در مواردی که درمان توام با موفقیت نبوده است به این دلیل است که موارد انتخاب شده مناسب این نوع درمان (EFT) نیستند مثلاً وقتی زوجی قصد جدایی دارند یا خشونت شدید در رابطه وجود دارد EFT درمان مناسبی نیست، یکی از کاربردهای موثر EFT در درمان (PTSD) و نیز بیماریهای مزمن است، در واقع زمانی که یکی از زوجین نیاز شدیدی به مراقبت وحمایت همسر خود دارد، همسر دیگر از این حمایت سرباز می زند، اینجاست که صدمة دلبستگی رخ می دهد.
صدمة دلبستگی به وسیله ترک یا خیانت در لحظه های بحرانی که فرد به آن نیاز دارد مشخص می شود. این صدمات رابطه را به عنوان یک رابطه ناایمن در ذهن فرد نگه می‌دارد و به عنوان استانداردی مطرح می شود که فرد آنرا در نظر می گیرد و از آن رنج می برد ( جانسون و میلیکین 2001)
از نظر جانسون (1999) درماندگی رابطه همان دلبستگی ناایمن است و اینکه چطور زوج با چنین ناایمنی روبرو می شود. درماندگی رابطه با ارتباط غیرموثر منفی گرایی متقابل و طرح وارة رابطه منفی مشخص شده است. زوج های درمانده به سختی هیجانات زیر بنایی و نیازهای دلبستگی را مطرح می کنند، به طوری که تواناییشان برای حل تعارضات به ویژه تعارضات «داغ» که همراه با اهمیت دلبستگی است باز می‌ماند.
در نتیجه ، وقتی چنین تعارضاتی رخ می دهد یکی از همسران تمایل به انتقاد وشکایت کردن دارد در حالیکه دیگری یک حالت دفاعی به خود می گیرد.
در حال حاضر تئوری دلبستگی یکی از مناسبترین تئوریهای امیدبخش روابط عشق بزرگسالی است از نظر شاور و هازن (1993) انسان تمایل طبیعی برای پیوندهای عاطفی نیرومند با افراد مهم دارد. (بالبی 1999) این پیوندها بطور ساده براساس نوع دوستی متقابل نیست بلکه بیشتر بر وابستگی درون روانشناسانه و فیزیولوژیکی عمیق استوار است ( جانسون ، میلیکین ، مکیننی 2001)
در خانواده هایی که فرزندی با بیماری مزمن وجود دارد، زوجین نیاز به حمایت و پشتیبانی یکدیگر دارند تا بهتر بتوانند با بیماری فرزند کنار آیند در این فرآیند اگر یکی از همسران از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند، همسر دیگر صدمه می بیند ( طبق گفته جانسون همسر آسیب دیده غالباً نه همیشه زن است)
این موضوع می تواند باعث درماندگی رابطه شود و به عنوان استانداردی عمل کند که منجر به چرخه منفی در رابطه شده وشکایات دائمی وحتی فاصله دفاعی ایجاد کند.
حال سوالی اصلی تحقیق این است که آیا درمان متمرکز بر هیجان در کاهش درماندگی رابطه زوجهایی که فرزندی با بیماری مزمن دارند موثر است؟
صاحب نظران بر اساس تحقیقات انجام شده معتقدند وقتی که یک عضو خانواده یا یک واحد دو نفری برای درمان مشکلات مربوط به زندگی خانوادگی مراجعه می کنند شیوه درمان خانوادگی زناشوئی موثرتر از درمان فردی است (ثنایی 1970 ص31) لیکن با توجه به تجربه مشاور در مراکز مشاوره،این نتیجه حاصل شده است که برای حل مشکلات زناشوئی زنان بیشتر دواطلب هستند و مردان غالباً از آمدن به مراکز مشاوره برای حل مشکلات زناشویی تفره می روند حال با توجه به این تجربه، در این پژوهش سئوال اصلی تحقیق (آیا درمان متمرکز بر هیجان در کاهش درماندگی رابطه زوجهایی که فرزندی با بیماری مزمن دارند موثر است؟) به دو شیوه بررسی می شود، به شیوه زوجی و فردی، درمان زوجی به این صورت است که هر دو همسر در جلسات مشاوره حضور دارند و روش زوج درمانی متمرکز بر هیجان که متمرکز بر تعاملات آنها است اجرا می شود و درمان فردی به این صورت است که روش متمرکز بر هیجان صرفاً بر روی زن اجرا می شود و همسر در جلسات مشاوره حضور ندارد لیکن در نهایت می خواهیم بررسی کنیم هنگامی که حتی یکی از زوجین برای حل مشکلات زناشویی مراجعه می کنند می توانیم در درماندگی رابطه زوجی آنها از طریق روش متمرکز بر هیجان کاهشی ایجاد کنیم یا خیر؟

 


دانلود با لینک مستقیم


مداخله متمرکز بر هیجان (بصورت زوجی و فردی) در کاهش درماندگی رابطه زوجهایی که فرزندی با بیماری مزمن دارند

دانلود پروژه طراحی توربین های پلتن(فرمت پاورپوینت )تعداد اسلاید ها 30

اختصاصی از زد فایل دانلود پروژه طراحی توربین های پلتن(فرمت پاورپوینت )تعداد اسلاید ها 30 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه طراحی توربین های پلتن(فرمت پاورپوینت )تعداد اسلاید ها 30


 دانلود پروژه طراحی توربین های پلتن(فرمت پاورپوینت )تعداد اسلاید ها 30

عنوان پروژه : طراحی توربین های پلتن

قالب بندی : پاورپوینت

قیمت : 8000 تومان

شرح مختصر : توربین پلتون (Pelton wheel) یا همان چرخ پلتون توسط شخصی به نام پلتون ( Lester Allan Pelton) در سال ۱۹۸۰ میلادی اختراع شده است. این توربین یکی از انواع توربین های ضربه ای می باشد که معمولا با وارد شدن ضربه توسط آبی که از ارتفاع به پره های توربین برخورد می کند ، چرخش صورت می گیرد.

فهرست :

موارد استفاده توربین های پلتن

انرژی مبادله شده در یک توربین پلتن

اندازه های اصلی در روتور توربین پلتن

چرخ توربین پلتن ایده ال

چرخ توربین پلتن واقعی

تعداد پره های توربین

اندازه های روتور

مراحل طراحی اندازه های یک توربین پلتن


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه طراحی توربین های پلتن(فرمت پاورپوینت )تعداد اسلاید ها 30

دانلود پروژه طراحی جرثقیل های ستونی بازویی‎ (فرمت word و باقابلیت ویرایش)تعداد صفحات 67

اختصاصی از زد فایل دانلود پروژه طراحی جرثقیل های ستونی بازویی‎ (فرمت word و باقابلیت ویرایش)تعداد صفحات 67 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه طراحی جرثقیل های ستونی بازویی‎ (فرمت word و باقابلیت ویرایش)تعداد صفحات 67


دانلود پروژه طراحی جرثقیل های ستونی بازویی‎  (فرمت word و باقابلیت ویرایش)تعداد صفحات 67

عنوان پروژه :  طراحی جرثقیل های ستونی بازویی‎

قالب بندی :  word

قیمت :  9000 تومان

شرح مختصر : بطور کلی جرثقیل وسیله است برای جابجایی بارها, اما جرثقیلها انواع گوناگونی دارند و برای کارهای مختلف از جرثقیلهای مختلف استفاده میشود. بیشترین موارد استفاده از جرثقیل در ساخت پروژهای عمرانی و صنعت است اما در امور عمرانی استفاده از جرثقیل معمولا موقتی است و تا زمانی که پروژه به اتمام برسد از آن استفاده میشود. معمولی ترین نوع جرثقیل شامل یک پلتفرم متحرک است که بر روی آن یک تیر تلسکوپی و یا یک خرپا نصب شده است. این نوع جرثقیلها میتوانند دارای چرخ – ریل و یا حتی سوار بر یک کامیون باشند. در این نوع جرثقیلها جابجایی بارها یا بوسیله کابل و یا با سیلندرهای هیدرولیکی صورت میگیرد. همانطور در بخشهای قبلی و در طول این پروژه ارائه شد در می یابیم که روابط و مدل ارائه شده در این زمینه (نرم افزار) از اعتبار و ارزش بسیار مناسبی برخوردار می باشد. زیرا مقادیر بدست آمده در تحلیل نرم افزار بسیار نزدیک به اعداد بدست آمده در تحلیل عددی است . اما این نکته را باید توجه داشت که  در تحلیل نرم افزاری از تعدادی روابط مقاومت مصالح و طراحی اجزاء استفاده کرده ایم و نیز نکات و شرایطی را به عنوان پیش فرض در نظر گرفته ایم که ممکن است این اختلافات ناچیز از این موارد ناشی شده باشد. از طرفی دیگر در تحلیل عددی که محاسبات جبری در آن دخیل می باشد مجبور بوده ایم تا مقادیر را به صورت مناسب (مثلا با دقت اعشاری-گرد کردن و…) بیان کنیم در نتیجه مقداری خطای محاسباتی پیدا می شود اما در حالت کلی این اعداد را می توان با یکدیگر برابر دانست.

فهرست :

فصل اول: معرفی انواع جرثقیل و روشهای طراحی و نصب

مقدمه

انواع جرثقیل

جرثقیل متحرک

جرثقیل تلسکوپی

جرثقیل کامیونی

جرثقیل مخصوص زمین های ناهموار

لودر جرثقیل

جرثقیل معلق

جرثقیل دروازه ای

جرثقیل بازویی

بررسی موارد ایمنی و طراحی ساخت

بازرسی فنی حین ساخت

بازرسی حین نصب و راه اندازی

بازرسی فنی ادواری

فصل دوم: بررسی و تحلیل اجزای اصلی و اتصالات به صورت عددی

 مقدمه ساخت سازه

 طراحی تیر بازو

بدست آوردن مشخصات تیر

محاسبه خیز وشیب

بدست آوردن تنش های نرمال تیر

طراحی بر اساس تئوری وونمیزز

طراحی ستون

کمانش

طراحی جوش

طراحی جوش

فصل سوم:بررسی اجزای اصلی به کمک نرم افزار ANSYS  و مقلیسه آن با نتایج عددی

مقدمه

طراحی تیر  بازو

تغییر شکل تیر

شیب تیر

 بررسی فرکانس در بازو

بررسی تنش وونمیزز وارده بر بازو

مشاهده عکس العملتکیه گاه ها

بررسی تیر به عنوان المان

خیز تیر

شیب تیر

تنش در المان

طراحی ستون

بار بحرانی ستون

تغییرات ستون و خمش در جهتY

تغییرات در جهت X

زاویه خمش

نمودار کمانش بر حسب بار وارده

نتیجه گیری

منابع


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه طراحی جرثقیل های ستونی بازویی‎ (فرمت word و باقابلیت ویرایش)تعداد صفحات 67